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FPT Motorenforschung AG

Forschung und Entwicklung
Innovatives, internationales, dynamisches Unternehmen, rund 200 interessante und hochqualifizierte Arbeitsplätze in Arbon,  attraktive Gegend mit hoher Lebensqualität - direkt am Bodensee.
Unsere Aufgabe: Forschung, Entwicklung, vollständige Erprobung von Verbrennungsmotoren, insbesondere direkt einspritzende Dieselmotore für Strassenfahrzeuge, Land- und Baumaschinen
www.fptindustrial.com - www.fpt-motorenforschung.ch

CNH Industrial stellt Landwirten, Bauunternehmern und Kraftfahrern auf der ganzen Welt Leistung, Technologie und Innovation zur Verfügung. Mit mehr als 70‘000 Beschäftigten, 64 Werken und 49 F&E Zentren ist CNH Industrial ein führendes multinationales Unternehmen im Investitionsgütersektor.

FPT Motorenforschung AG in Arbon, direkt am Bodensee, gehört zum CNHi Konzern und konzentriert sich auf Forschung, Entwicklung, Konstruktion, vollständige Erprobung von Verbrennungsmotoren, insbesondere direkt einspritzende Dieselmotoren für Strassenfahrzeuge. Rund 250 hochqualifizierte Mitarbeiter, über 30 moderne Prüfstände und top eingerichtete Labors garantieren für Qualität und Erfolg.

FPT Motorenforschung AG

Schlossgasse 2
9320Arbon

29.10.2020

FPT Motorenforschung AG

HR Intern

  • FPT Motorenforschung AG

  • 9320Arbon

  • 29.10.2020

  • Praktikumsstelle

As HR Intern of FPT Industrial, you will have the chance to spend up to one year in an international and multicultural Company, which represents an excellent opportunity for a bright career start. In this position, you will be working in a very dynamic and demanding environment. Your main responsibilities, under the supervision of the HR Site Manager, include support on following topics: HR administrative processes, from onboarding to exit (contracts, declarations, work certificates, announcements to accident insurance, Time Management System) dealing with both Employees and Managers Recruiting process (search, first screening, support to candidate’s meeting scheduling) Training process (collection of Employees’ requests, drafting of agreements) and organization of local training activities Implementation and maintenance of HR archive (digital copy and hard copy), in accordance with Company and audit requirements; management of employees’ personal dossiers and regular filing of documents Management and updating of KE Papers database (Kompetenzentwicklung Papiere) Migration Process: work permits requests, modifications and renewals, visa applications and online notifications in accordance with Law, managing relationship with Cantonal Authorities and Country HR Colleagues HR Internal Communications, with the preparation of Internal communication materials (brochures, fliers, Ppts, emails), support to organization of meetings and corporate events Support to HR Site and HR Country’s special projects
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