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Vifor Pharma

Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist.
Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen.
Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.

Vifor Pharma

Flughofstrasse 61
8152Glattbrugg

17.02.2020

Vifor Pharma

Unterhaltsmechaniker Produktion (m/w) - Ettingen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Ettingen

  • 17.02.2020

  • Vollzeitstelle

Werden Sie Teil eines modernen Produktionsbetriebs und sorgen Sie dafür, dass der technische Unterhalt der Produktionsanlagen und Gebäudeautomationen jederzeit gewährleistet ist. Wenn Sie zudem Erfahrung im technischen Unterhalt mitbringen, dann sollten wir uns kennenlernen. In dieser vielfältigen Funktion arbeiten Sie in einem automatisierten Umfeld im 2-Schichtbetrieb und übernehmen folgende Hauptaufgaben: Durchführung von Wartungs- und Reparaturarbeiten nach Absprache mit der Produktion Mithilfe bei baulichen Neuerungen, bei der Instandhaltung der Infrastrukturanlagen und vom Gebäude Ursachenanalyse bei festgestellten Mängeln, Störungen oder Abweichungen vom Sollzustand und Mithilfe bei deren unverzüglichen Beseitigung Durchführen von Optimierungs- und Verbesserungsmaßnahmen der zu betreuenden Anlagen und Maschinen Selbständiges bearbeiten kleinerer Umbau- und Erweiterungsprojekte Pflegen der technischen Dokumentation der Betriebsanlagen nach dem Stand der Technik und GMP-Richtlinien Ausführen von elektrischen Arbeiten gemäss Zulassung Mitverantwortlich für die Einhaltung des Budgets im Bereich Unterhalt / Reparaturen in der Produktion Einhaltung der GMP-Anforderungen, insbesondere bezüglich Hygiene und Kleidung Um diese verantwortungsvolle Tätigkeit erfolgreich zu meistern, bringen Sie folgende Kompetenzen mit: Abgeschlossene technische Grundausbildung (Mechanik / Elektrotechnik), Ausbildung zum Instandhaltungsfachmann von Vorteil 3 - 5 Jahre Berufserfahrung im technischen Unterhalt Sehr gute Elektrotechnische Grundkenntnisse Erste Kenntnisse im Bereich Automation und EMSR sind ein Plus Bereitschaft für Schichtarbeit (2-Schicht) und Rufbereitschaft für Pikett- und Sondereinsätze EDV-Kenntnisse (MS- Office, Instandhaltungs-EDV) Durchsetzungsfähig, kommunikationsstark, belastbar Teamplayer mit strukturierter und selbständiger Arbeitsweise Deutsch in Wort und Schrift Sie sind eine belastbare und flexible Persönlichkeit, die auch in hektischen Momenten mit der nötigen Ruhe reagiert. Zudem übernehmen Sie gerne Verantwortung für die eigene Arbeit und schätzen die Teamarbeit.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Gruppenleiter Qualitätskontrolle (m/w) - Ettingen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Ettingen

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

Sie arbeiten in einem pharmazeutischen Labor und führen ein sechsköpfiges Team von Laboranten. Dabei stellen Sie den ordnungsgemässen Ablauf der Prüfaktivitäten unter Einhaltung der GMP-Vorschriften sicher. In dieser Rolle werden Sie direkt an den Leiter Qualitätskontrolle berichten. Zu Ihren Aufgaben gehören: Personelle und fachliche Führung eines Teams von sechs Laboranten Eigenständige Förderung und Weiterentwicklung der Ihnen unterstellten Mitarbeitenden Verantwortlich für den termingerechten Abschluss der Prüfungen sowie der Freigabe im Labor Qualitätskontrolle Betreuen von Qualifizierungen oder Validierungen von Methoden, Geräten und Softwares im Bereich Analytik Betreuen und bearbeiten von OOS und Abweichungen in der Qualitätskontrolle Freigabe von Rohstoffen und Verpackungsmaterialien für den internen Gebrauch Erstellen von SOPs und Verfahrensanweisungen Mitarbeit bei Projekten Einhalten der technischen, organisatorischen und individuellen Sicherheitsvorschriften Für diese Stelle suchen wir nach einer kommunikativen und professionellen Persönlichkeit mit folgendem Profil: Mehrere Jahre Berufserfahrung aus einem pharmazeutischen Labor Erste Führungserfahrung und die Fähigkeit auf Mitarbeitende einzugehen Abgeschlossene höhere Ausbildung (FH oder Universität) in Chemie / Naturwissenschaften oder mehrjährige Berufserfahrung im Qualitätskontroll-Umfeld Erfahrung im GMP-regulierten Umfeld im Bereich der Qualitätskontrolle Erfahrung in der Durchführung von analytischen Untersuchungsmethoden (speziell Chromatographie) ist ein Plus Sehr gutes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit MS Office Programmen, Kenntnisse von LABS/Q und Chromeleon von Vorteil Hohes Qualitätsbewusstsein Sie beschreiben sich selbst als eine Persönlichkeit mit guten zwischenmenschlichen Fähigkeiten, die gerne im Team arbeitet und für Mitarbeitende eine motivierende Vorbildfunktion einnimmt. Zudem überzeugen Sie durch einen eigenverantwortlichen Arbeitsstil.
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20.02.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Ostschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 20.02.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Ostschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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20.02.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Zentralschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 20.02.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Zentralschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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16.02.2020

Vifor Pharma

Clinical Quality Systems Specialist - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 16.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Clinical Quality Systems Specialist who will be based in our Operational Headquarters in Zurich. The Clinical Quality Systems Specialist will be an integral part of the Clinical Quality Assurance (CQA) function, supporting the quality systems. The primary focus of this role is the management of SOPs within the electronic records management system. This position will also support the Learning Management System activities, assist with regulatory inspection readiness, inspection management and CAPA. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to the following: Maintain and support Clinical Quality SOP related Systems servicing Clinical Development and Biometrics, Medical Affairs, Regulatory Affairs and Drug Safety SOPs administration: review and approval workflow management, SOP editing , SOP lifecycle /ongoing review management Stakeholders / Author support and training Electronic Records management Process improvement Compliance check of SOP content against applicable regulations and related SOPs Support clinical quality training and related systems Provide support in regulatory inspections Monitor department CAPA execution to ensure accuracy and completeness Represent CQA in assigned projects and cross functional groups Keep CQA management apprised of processes and system status and compliance issues through periodic reports and KPIs The ideal candidate will ideally bring the following skills and experience: Undergraduate degree in life sciences or equivalent 3-5 years in pharmaceutical industry / CRO with SOP management experience Ability to independently manage processes within electronic quality management systems (SOPs, LMS, e-docs) Strong knowledge and understanding of GCP and GVP regulations Fluency in spoken and written English (advanced / mother tongue level for written English), any other language is an advantage Proficiency in the use of relevant computer systems including complete Microsoft office suite (Visio and MS Project included) Experience with regulatory inspections and inspection readiness (preferred) Ready to travel, as some travel is required (up to 10%) You have strong interpersonal, written and oral communication skills at all levels and are able to build partnerships and diplomatically work with other departments. You have «can do» attitude, are a team player and act as a role model for others in line with Vifor Pharma values.
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12.02.2020

Vifor Pharma

Drug Safety Lead - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 12.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Drug Safety Lead to join our Global Drug Safety and Risk Management Team. Reporting directly to the Therapeutic Area Lead of Medical and Clinical Drug Safety, you will be responsible to ensure compliance of company drug safety. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Manage the review of worldwide reports on adverse events including confirming company causality assessments Manage the timely authoring of high quality aggregate safety reports Support the Regulatory department with evaluation of adverse event profiles of products to update regulatory documents Support safety trainings for new staff, pharmacovigilance staff as well as refreshers Implementation of documentation necessary for pharmacovigilance like Risk Management Plans, etc. Ensure safety tasks in clinical trials (incl. protocol review, SUSAR, ASR/DSUR, safety reporting, informed consent forms) are handled appropriately and in compliance with regulations Provide support in checking or preparing expert reports as appropriate and preparing safety regulatory files Signal detection and benefit/risk evaluation including initiating appropriate measures e.g. preparing safety board presentations, change control of SmPC, updating risk management plan and resulting actions plans Active involvement in PASS or other safety studies Creation/authoring of Medical / Clinical Safety related SOPs The ideal candidates holds an M.D. degree in addition to the following experience: Medical Degree, ideally Specialist in Internal Medicine or Pharmaceutical Medicine Pharma experience with university background with link to health care or patient health and scientific interest Experience in data analysis, signal detection and benefit/risk evaluation Excellent knowledge of international regulations (ICH, GVP/Volume 10, FDA regulations) Fluency in English Experience in Pharmaceutical Medicine, particularly Clinical Research, Clinical Pharmacology, and Pharmacoepidemiology Demonstrated ability to set up and implement drug safety strategies, risk management plans, develop Drug Safety systems and procedures, and elevate and resolve issues Demonstrated proficiency in problem-solving with respect to pharmaceutical Drug Safety issues Good computer literacy with experience with safety data bases (Aris G preferably) Capable of exercising oversight in communications and problem solving liaisons with internal and external customers Capable of exercising oversight in the understanding of Drug Safety issues with Clinical team members and ensure appropriate training through workshops, seminars, courses, literature, or other means consistent with Drug Safety development You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. Your positive, optimistic attitude and behaviour is congruent with the company values. You show concern for standard and take a thorough approach, with high attention to detail. You can think and influence conceptually, strategically and rationally. You are interpersonally aware and culturally sensitive, with the ability to work in highly networked organisations with many partners. You are able to actively participate and contribute to an interdisciplinary team. You have excellent verbal and written communication skills. Affinity to IT would be an advantage. You are effectively able to plan and prioritise workload, with an accurate sense of urgency. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude.
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07.02.2020

Vifor Pharma

Head Clinical Quality Assurance Services - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 07.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Head Clinical Quality Assurance (CQA) Services to join our Clinical, Medical, Regulatory and Safety (CMRS) Quality Management Team at our operational HQ in Zurich. In this role you will be reporting directly to and be responsible for supporting the Head of Quality Management CMRS. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Oversight and management of QM CMRS Training System Oversight and management of QM CMRS PD System Ensure/perform review and approval of all CMRS and Commercial/QM CMRS procedural documents to ensure compliance with applicable regulations, consistency with related PDs and completeness (excluding GDS PDs) Provide day to day regulatory compliance support to Global Regulatory Affairs (GRA) functions Act as QM CMRS Quality Lead on GRA projects Represent QM CMRS in assigned projects and cross functional groups Provide support and expertise in GxP related regulatory inspections Provide compliance advice and trainings as required Monitor department CAPA execution Keep QM CMRS management appraised of processes and system status and compliance issues through periodic reports and KPIs Provide input for budget planning Support and report to QM CMRS and GQM Management The ideal candidate holds the following qualification and experience: University degree in health sciences or related field 5 years’ proven experience in staff management GCP/GxP Quality experience in pharmaceutical industry and/or CRO Extensive understanding of applicability of GCP related FDA, EU and ICH regulations and Pharma Codes In-depth understanding of Regulatory Affairs requirements and tasks and experience in dossier creation/submission Demonstrated ability to lead successfully Successful collaboration with clinical drug development and related functions (e.g. Regulatory Affairs, Medical Affairs, etc.) Fluency in English (oral and written); any additional language is a plus Ability to use MS Office, SAP and QM-related IT systems (LMS, eDMS, Trackwise) Knowledge/experience in GMP area and/or corporate compliance is preferred RAC certification is preferred You are self-motivated and bring strong inter-personal and communication skills (verbal and written), the ability to work independently and in a team environment, and the ability to maintain a high level of confidentiality. You have excellent leadership, organisational and management skills and are effective, efficient and timely in completion of duties. You have the ability to translate non-compliance into risk assessments and to apply regulatory requirements to real life activities. You have high ethical standards, integrity, and maintenance of confidentiality.
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07.02.2020

Vifor Pharma

Clinical Quality Systems Manager - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 07.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Clinical Quality Systems (CQS) Manager to join our CMRS Quality Management Team at our operational HQ in Zurich. In this role you will be reporting directly to and be responsible for supporting the Head of Quality Management Clinical, Medical, Regulatory and Safety (CMRS). Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Daily operations of QM CMRS Training System (LMS), such as: User maintenance Content management LMS administrator support for Key Users and users Annual reviews Escalation of issues to LMS Support Daily operations of QM CMRS PD System (back-up), such as: Formatting and publishing of PDs Support authors and approvers as needed Quiz development/review Workflow management Deliver QM CMRS departmental trainings as required Process improvement as applicable Support clinical/regulatory quality training and related systems The ideal candidate holds the following qualification and experience: Undergraduate degree in life sciences or equivalent 3-5 years’ experience in pharmaceutical industry / CRO with training system and document management experience Ability to independently manage processes within electronic quality management systems (SOPs, LMS, e-docs, SAP) Strong knowledge and understanding of GxP Fluency in spoken and written English, any additional language is an advantage Proficiency in the use of relevant computer systems including complete Microsoft office suite (Visio and MS Project included) Experience with regulatory inspections and inspection readiness is preferred Able to travel, as some travel may occasionally be required You are self-motivated and bring strong inter-personal and communication skills (verbal and written), the ability to work independently and in a team environment. You have excellent organisational and management skills and are effective, efficient and timely in completion of duties. You have high ethical standards, integrity, and maintenance of confidentiality.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Payroll Specialist - 80% - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

Wir suchen per sofort oder nach Vereinbarung eine engagierte, selbständige und verantwortungsbewusste Person als Payroll Specialist. In dieser Funktion erledigen Sie in unserem HR Shared Services Center in Glattbrugg für unsere Standorte Zürich, St. Gallen, Genf, Ettingen und Villars-sur-Glâne sämtliche Aufgaben, welche im Zusammenhang mit der Lohnbuchhaltung sowie der Beratung rund ums Payroll, Sozialversicherungen und Quellensteuern. Dazu gehören insbesondere folgende Tätigkeiten: Abwicklung des gesamten Lohnprozesses (QST, FAK, AHV/ALV, UVG, KTG) Erfassung und Pflege von Ein- und Austritten im Lohnsystem SAP Mutation der Personal- und Salärstammdaten im Lohnsystem SAP Verarbeiten von Kranken- und Unfalltaggeld, Mutterschaftsversicherung sowie EO-Zahlungen Vorbereitung und Durchführung der Jahresendabrechnungen (UVG, KTG, AHV, Quellensteuer, etc.) Ansprechpartner für Stakeholders (Mitarbeitende und lokale HR) in sämtlichen Payroll- und Versicherungsfragen Zusammenarbeit mit Behörden und externen Versicherungspartnern Erstellen von monatlichen Reports und Statistiken Mitarbeit in Projekten Pflege des Intranets Wir suchen nach einer professionellen Persönlichkeit mit folgendem Profil: Mindestens 2 Jahre Erfahrung in der Saläradministration sowie gute Kenntnisse in den Bereichen Arbeitsrecht und Sozialversicherungen Weiterbildung zur Sozialversicherungs-Fachfrau/-mann oder zur HR-Fachfrau/-mann mit eidg. Fachausweis ist von Vorteil Unternehmerisch denkende, lösungsorientierte, exakte Arbeitsweise Fliessendes oder Muttersprache Französisch ist ein Muss Sehr gute Deutsch - und Englischkenntnisse Geübter Umgang mit den gängigen IT-Tools, insbesondere Excel Für diese verantwortungsvolle Tätigkeit wünschen wir uns eine diskrete und aufgestellte Persönlichkeit. Sie arbeiten gerne mit Zahlen und verfügen über eine kundenorientierte und vernetzte Denkweise.
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27.01.2020

Vifor Pharma

IT Service Manager Customer Centricity (CRM and MCM) – Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for an IT Service Manager Customer Centricity (Customer Relationship Management - CRM and Multi Channel Marketing - MCM) who will be based at our HQ in Zurich. In this role, you will report directly to the Head of Business IT Applications Management and will be part of the Global IT team. You will be responsible for the following tasks: Vendor Management: Manage service providers/vendors and ensure service levels do meet contractual agreement and Vifor’s needs Be accountable for Helpdesk related to CRM/ MCM solutions Changes/Demand Management: Lead the change management process and take ownership of all stages except user acceptance; Assist system owner in prioritization, review and challenge technical design and effort estimation from vendor Strategy: Develop and manage strategies of technical solutions for defined processes, objectives and measurements; Ensure the understanding of business needs and being able to translate those business needs into technical solutions Coordinate projects in regards to the CRM and MCM systems IT Integration: Ensure smooth integration of CRM/MCM solutions into the IT landscape Best Practice: Manage and maintain regular interactions and coordination with stakeholders such as SFE, marketing, medical, market access. Pro-actively communicate relevant opportunities, risks and issues to the line manager. Drive best practices Data: Ensure existing data integrations are maintained and operational. Ensure data quality and identify joiner / leaver process Perform CSV validation work following pharmaceutical standards and guidelines such as GAMP5, FDA 21 CFR Part 11 In order to be successful in this role, you will bring the following knowledge and experience: Minimum 3 years’ experiences with Pharma CRM, Marketing and commercial processes Good understanding of business processes within the pharmaceutical industry in relation to sales and marketing 3 years’ experience working with system support and system management or data stewardship Knowledge of software development processes Proven working experience regarding design, development, implementation and administration of SLA (service level agreement) and OLA (operational level agreement) Excellent communication skills Fluent level in English (in oral and written communication) including legal terms The following skills would be advantageous: Experience with platforms like Salesforce.com, Salesforce Marketing, Veeva CRM, IQVIA OCE Salesforces.com Administrator certification QVIA OCE Platform Administrator and/or Configuration certificate Additional European languages You are proactive and demonstrate a holistic approach, quickly adapting your structured and conceptual attitude. You take a balanced team oriented approach while being strict in fulfilling the needed requirements. You are effective at communicating with colleagues on all levels, with very strong collaboration and influencing skills. You have a positive, ‘can do’ personality with strong assertiveness and behave as a role model for others, in line with Vifor Pharma values.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Payroll Specialist - 80% - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

Nous recherchons un(e) Payroll Specialist pour rejoindre notre équipe RH opérationnel située à Glattbrugg. Vous reporterez directement au manager de l’équipe, et vous serez responsable de toutes les tâches liées à la paie, à l'assurance sociale et à la fiscalité, dans notre centre de services partagés RH. Dans ce rôle, vous soutenez les sites de Zurich, Saint-Gall, Genève, Ettingen et Villars-sur-Glâne. Vos tâches et responsabilités comprendront, sans s'y limiter, les éléments suivants: Gestion de l'ensemble du processus de paie (QST, FAK, AHV / ALV, UVG, KTG) Enregistrer et gérer les entrées et les sorties dans le système de paie SAP Gestion des données de base du personnel et des salaires Traitement des indemnités de maladie et d'accident, de l'assurance-maternité et des prestations d'assurance-emploi Préparation et mise en place des comptes annuels (UVG, KTG, AHV, retenue à la source, etc.) Contact pour les parties prenantes (employés et RH locaux) pour toutes les questions de paie et d'assurance Collaboration avec les autorités et les partenaires d'assurance externes Création de rapports mensuels et statistiques Participation à des projets Maintenance de l'intranet Vous disposez d’une formation complémentaire en RH ou en assurance sociale, en plus de l'expérience suivante: Au moins deux ans d'expérience dans une fonction de paie en Suisse, avec une bonne connaissance du droit suisse du travail et de l'assurance sociale Français niveau avancé ou natif Très bonnes compétences linguistiques en anglais et en allemand Connaissance professionnelle du package MS Office, en particulier MS Excel Vous êtes flexible et adaptable avec une approche orientée services. Vous êtes précis dans votre travail avec une grande attention aux détails, garantissant la fiabilité pour effectuer toutes les tâches requises. Vous êtes capable de gérer efficacement les priorités et de rester organisé dans un environnement en évolution rapide. Vous êtes axé sur les solutions et pensez de manière entrepreneuriale.
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27.01.2020

Vifor Pharma

Payroll Specialist - 80% - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for a Payroll Specialist to join our HR team at our operational HQ in Glattbrugg. Reporting directly to the Team Lead Payroll, you will be responsible for all tasks related to Payroll, Social Insurance and Tax at Sources, in our HR Shared Services Center. In this role, you are supporting Zurich, St. Gallen, Geneva, Ettingen and Villars-sur-Glâne. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Completion of the whole payroll process (QST, FAK, AHV / ALV, UVG, KTG) Record and maintain entries and exits in the payroll System SAP Management of personnel and salary master data Processing of sick and accident allowances, maternity insurance and EO payments Preparation and implementation of annual accounts (UVG, KTG, AHV, withholding tax, etc.) Contact for stakeholders (employees and local HR) for all payroll and insurance questions Collaboration with authorities and external insurance partners Creation of monthly reports and statistics Participation in projects Maintenance of the intranet The ideal candidate is bringing a further education in HR or Social Insurance, in additional to the following experience: A minimum of two years’ experience in a payroll function within Switzerland bringing a good knowledge about Swiss employment law and social insurance Advanced or native level French is a must Very good English and German language skills Professional knowledge of MS Office package, in particular MS Excel You are flexible and adaptable with a service-oriented approach. You are precise in your work with high attention to detail, ensuring reliability to deliver on all required tasks. You are able to manage priorities effectively and remain organised in a fast-changing environment. You are solution-oriented and think in an entrepreneurial way.
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23.01.2020

Vifor Pharma

Therapeutic Area Lead - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 23.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Therapeutic Area lead to join our Global Drug Safety and Risk Management Team. In this leadership role you will be reporting directly to the Global Head of Medical and Clinical Drug Safety, you will be responsible to ensure the scientific foundation of the Benefit-Risk profile of our products as well as the compliance of company drug safety. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Manage the review of worldwide reports on adverse events including confirming company causality assessments Manage the timely authoring of high quality aggregate safety reports Support the Regulatory department with evaluation of adverse event profiles of products to update regulatory documents Support and deliver safety trainings for new staff, pharmacovigilance staff as well as refreshers Implementation of documentation necessary for pharmacovigilance like Risk Management Plans, etc. Ensure safety tasks in clinical trials (incl. protocol review, SUSAR, ASR/DSUR, safety reporting, informed consent forms, unblinding) are handled appropriately and in compliance with regulations Provide support in checking or preparing expert reports as appropriate and preparing safety regulatory files Signal detection and benefit/risk evaluation including initiating appropriate measures e.g. preparing safety board presentations, change control of SmPC, updating risk management plan and resulting actions plans Active involvement in PASS or other safety studies Creation/authoring of Medical / Clinical Safety related SOPs The ideal candidate holds an M.D. degree in addition to the following experience: Medical Degree, ideally clinical experience as Specialist in Internal Medicine, Cardiology or Nephrology or equivalent with experience in International Drug Safety, ideally operational as well as clinical drug safety Experience with Benefit-Risk profile process implementation and monitoring Experience in leading a team of Drug Safety Physicians or Scientists or proven line management experience Experience in data analysis, signal management and Benefit-Risk evaluation for at least 5 years Excellent knowledge of international regulations (ICH, GVP/Volume 10, FDA regulations) Fluency in English Experience in Pharmaceutical Medicine development, particularly Clinical Research, Clinical Pharmacology, and Pharmacoepidemiology Demonstrated ability to set up and implement drug safety strategies, risk management plans, develop drug safety systems and procedures, and elevate and resolve issues for both post-marketing medicines as well as medicines in clinical development (particularly dossier submission) Demonstrated proficiency in problem-solving with respect to pharmaceutical drug safety issues Experience with Health Authority inspections (EMA, FDA, other) Good computer literacy with experience with safety data bases (Aris G preferably) and IT affinity Capable of exercising oversight in professional communications and problem solving liaisons with internal and external customers at senior level Capable of exercising oversight in the understanding of Drug Safety issues with Clinical team members and ensure appropriate training through workshops, seminars, courses, literature, or other means consistent with drug safety development Experience of or capable of lecturing at international drug safety conferences You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. You have excellent verbal and written communication skills as well as demonstrated leadership skills and are able to become quickly a valued and esteemed senior member of our interdisciplinary teams. You are able to build and maintain good relationships with a strong customer focus. You will professionally and successfully represent the company on the Benefit-Risk related matters in front of Health Authorities or other important external organisations or events. Your attitude and behaviour is congruent with the company values. You show concern for standard and take a thorough approach, with high attention to detail. You are interpersonally aware and culturally sensitive, with the ability to work in highly networked organisations with many partners. You are effectively able to plan and prioritise workload, with an accurate sense of urgency. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude and build a well-functioning team with high quality output in good team spirit.
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24.02.2020

Vifor Pharma

Post-Doc RESOLUTE 100% (limited contract) - Schlieren

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Schlieren/Zurich

  • 24.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are searching for a highly motivated post-doctoral scientist to join Vifor’s Biology Group and contribute to cutting-edge biomedical research within the RESOLUTE consortium. RESOLUTE is a public-private partnership aiming to intensify research in the solute carrier (SLC) family of transporters, a historically understudied target class, in order to identify novel drug targets. For more information about the RESOLUTE consortium please visit: https://re-solute.eu/. In this position you will be part of a large international team committed to characterize the human SLC transporter gene family and be responsible for establishment of biomolecular cell-free and cell-based assays with SLC transporters, including the following: Characterization of RESOLUTE SLC knock-out and overexpressing cell lines for Vifor’s priority targets Establishing of medium throughput SLC transporter assays for selected priority targets Contribute to priority target selection and deorphanization of SLCs Application of a range of biochemical, biophysical, immunochemical, cell-based and ligand binding technologies for studying SLC transporters Reporting and presenting results internally and at RESOLUTE meetings Collaboration and exchange with the RESOLUTE community, Biology and Analytical Development teams of Vifor The ideal candidate will need to bring the following qualifications: PhD degree in biochemistry, cell biology or close field of life sciences with a focus in biomolecular transporters At least 2 years of post-doctoral experience in an academic setting working in the field of SLC transporters Publication track record demonstrating expertise in the field of SLC transporters Experience with omics approaches and technologies is an advantage Experience with SLCs implicated in nephrology, cardiology or hematology fields is considered a plus Ability for efficient team work IT skills: MS Office, lab equipment software, data analysis software, e.g. GraphPad Prism, bioinformatics tools for omics data management is an advantage Fluency in written and spoken English, German is a plus. We are looking for an enthusiastic team player with strong communication skills and a scientific mindset. You are a detail-oriented person with outstanding analytical skills, who commits to quality, accuracy and technical excellence.
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21.02.2020

Vifor Pharma

Regulatory Affairs Specialist Operations – St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 21.02.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Regulatory Affairs Specialist Operations to join our Regulatory Operations team. This role reports directly to the Director Regulatory Operations and is planned to be based in St. Gallen. Your responsibilities will include: Collection of documents for submissions, ensuring e-compliance and, formatting Compilation, publishing and dispatch of electronic and paper submissions to meet health authority requirements Interact with internal departments and external vendors to ensure timely submissions and to support global filings Work to achieve business objectives and priorities within Regulatory Operations; specific focus on electronic document management, electronic regulatory submissions, submission tracking and other electronic systems used by GRA Maintenance, coordination of updates and problem solving issues related to publishing software Work closely within a team in a globally focused environment to achieve team and company goals The successful candidate is willing to work effectively with a wide variety of personnel across diverse teams and functions internally as well as external partners. In addition, you will bring the following profile: Experience in the preparation of electronic Regulatory submissions in the pharmaceutical industry. Knowledge of eCTD publishing systems, eDMS and RIMS Experience of planning and compiling submissions for CH, EU, US and ROW A good understanding of emerging global regulatory requirements Familiarity with document requirements of ICH/GCP and other regulatory guidances appropriate for the preparation of dossiers Good user abilities in the computer environment, preferably Microsoft Office, Regulatory databases, docuBridge, Adobe Acrobat, ISI toolbox, Pitstop Fluent in English, good command of both written and spoken German, any additional foreign languages are an advantage You describe yourself as a good communicator, with strong teamwork skills as well as good organization and negotiation abilities. You demonstrate accuracy and attention to details with a focus on quality and regulatory requirements. Finally, you are able to cope with stress and demonstrate discretion in the handling of confidential information
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21.02.2020

Vifor Pharma

Planner/Buyer - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 21.02.2020

  • Vollzeitstelle

For our location in St. Gallen we are looking for an operational planner / buyer. In this function you report directly to the Head Supply API & In-house Packaging. You will be responsible for carrying out production planning and independently procure the raw materials needed for production. Your responsibilities will include, but not be limited to: End-to-end supply chain process - from customer order, from sourcing to delivery for shipment Optimum ordering and reordering from suppliers and/or own controlled manufacturing sites in order to fulfil on time in full (OTIF) the customer demand Control and track the correct settlement of deliveries and invoices including the correct archiving of documentation Manage inventory levels to minimize supply chain risks and optimise the OTIF and support in defining the tactical planning Mitigate risks by managing bridging stock according VP category management Maintain master data in the ERP system Build sustainable relationships at peer level with suppliers and internal stakeholders (e.g. Quality, Production, Regulatory and Sales & Marketing) Responsible for the Planning Forecast and alignment with the supplier Prepare and provide monthly reports to the respective departments (e.g. Inventory reporting) For this position we are looking for the following profile: Commercial education or equivalent; preferred a degree and certificate in supply chain management At least 3 years of experience in planning and procurement Understanding of the Pharmaceutical Industry or related (e.g. Food, Chemical, Medical Devices) Experienced in ERP based planning – preferably SAP GMP and/or GDP experience Advanced expertise in MS Office, especially MS Excel Highly analytical skill set with aptitude for figures and data-driven argumentation Fluent in English and German language – both verbally and written You describe yourself as a resilient and responsible person with distinctive teamwork and strong communication skills. You have the ability to work under pressure with an independent work style. Your experience in the field of SCM and your practice-oriented way of working ensure that you always have an overview and a pragmatic solution even in hectic situations.
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21.02.2020

Vifor Pharma

Planner/Buyer (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 21.02.2020

  • Vollzeitstelle

Für unseren Standort in St. Gallen suchen wir eine/n operativen Planner/Buyer. In dieser Funktion rapportieren Sie direkt an den Head Supply API & In-house Packaging. Sie führen die Produktionsplanung durch und beschaffen selbstständig die Ausgangsmaterialien, die für die Produktion benötigt werden. Ihr Aufgabengebiet gestaltet sich wie folgt: End-to-End Supply Chain Prozess - von der Kundenbestellung über den Einkauf der Ausgangsmaterialien und Planung der Fertigungsaufträge bis hin zur Bereitstellung für den Versand Sicherstellung dass die Endkunden die Ware rechtzeitig (OTIF) in der richtigen Qualität erhalten Übernahme der Drehscheibenfunktion zwischen verschiedenen Abteilungen Verwaltung von Lagerbeständen, um Risiken in der Lieferkette zu minimieren und die taktische Planung zu optimieren Bewertung von Lieferanten und Vorschlagen und Evaluieren von neuen potentiellen Lieferanten Pflegen von Lieferantenkontakten Kontrolle und Nachverfolgung der korrekten Abrechnung von Lieferungen und Rechnungen einschliesslich der korrekten Archivierung der Dokumentation Einpflegen der Stammdaten ins ERP-System Durchführung von Tätigkeiten im Rahmen der Supply Review als Teil der Sales and Operations Planning (S&OP) Prozesses Für diese Position suchen wir folgendes Profil: Kaufmännische oder technische/naturwissenschaftliche Grundausbildung; bevorzugt einen Universitätsabschluss und Zertifikat im Supply Chain Management Mindestens 3 Jahre Erfahrung in Supply Chain, Einkauf, Planung oder Beschaffung Erfahrung mit gängigen ERP Systemen (vorzugsweise Infor XA oder SAP) GMP und/oder GDP Erfahrung Weiterbildung im Bereich Logistik/Supply Chain ist von Vorteil (z. B. Einkaufs- und/oder Logistikfachmann/-frau, technische/r Kaufmann/-frau) Expertise in MS Office, MS Excel Hohe analytische Fähigkeiten mit einem Flair für Zahlen Fliessende Englisch- und Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Sie beschreiben sich als belastbare sowie eigenverantwortliche Person mit ausgeprägter Teamfähigkeit und Kommunikationsstärke. Ihre Erfahrung im SCM-Bereich und Ihre praxisorientierte Arbeitsweise sorgen dafür, dass Sie auch in hektischen Situationen stets den Überblick behalten und eine pragmatische Lösung sehen.
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18.02.2020

Vifor Pharma

Chemical Engineer Einstiegstelle - Befristet - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 18.02.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unseres Technical Operations Teams in St. Gallen suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Chemical Engineer (m/w). Diese Einstiegsstelle ist befristet für ein Jahr. Sie unterstützen dabei die sichere, ökonomische und termingerechte Herstellung von pharmazeutischen Wirkstoffen und unterstützen den Head of Production in seinen Aufgaben. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Mitarbeit bei Projekten, Validierungen sowie beim Projektportfolio-Management Betreuung und Beaufsichtigen der anstehenden Produktionen sowie termingerechte Bearbeitung von Abweichungen vom normalen Produktionsablauf gemäss cGMP Guidelines Definiert und setzt Änderungen und Verbesserungen im Produktionsablauf um Mithilfe bei der Evaluation, Bestellung, Qualifizierung und Integration in die laufenden Prozesse von neuen Apparaturen und Betriebsmaterialien Durchführung von Schulungsprogrammen für die Mitarbeiter der Produktion (Beispiel: Trainieren von neuen SOP’s und Prozessabläufen) Betreuung und Wartung von betriebsrelevanten SOP’s hinsichtlich Aktualität und Inhalt Sie sind eine teamorientierte und integre Persönlichkeit mit folgendem Profil: Bachelor- oder Masterabschluss, bevorzugt mit Fokus Chemieingenieurswesen, Chemische Verfahrenstechnik, Bioingenieurswesen oder Prozesstechnik Idealerweise Erfahrung mit chemischen Produktionsverfahren und Erfahrung mit Projektarbeit Hohe Leistungsbereitschaft und starker Wille zur Verbesserung von Betriebsabläufen Fliessendes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Vertrautheit mit den Grundbegriffen des cGMP ist von Vorteil Sie bringen eine starke Kommunikationsfähigkeit und hohes Durchsetzungsvermögen mit sich und überzeugen durch eine initiative und proaktive Ausführung der operativen Aufgaben. Sie bringen einen strukturierten Arbeitsstil mit und haben Spass daran, neue Ideen einzubringen und Lösungen mit zu entwickeln. Wir bieten ein spannendes und angenehmes Arbeitsumfeld, welches die persönliche Weiterentwicklung fördert und in dem freundlicher und respektvoller Umgang mit den Mitarbeitern zentral sind.
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11.02.2020

Vifor Pharma

Chemielaborant Qualitätskontrolle (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 11.02.2020

  • Vollzeitstelle

In Ihrer Position als Chemielaborant/in Qualitätskontrolle sind Sie verantwortlich für die Durchführung von chemischen und physikalisch-chemischen Analysen unserer Wirkstoffe und Fertigprodukte unter Einhaltung der GMP-Richtlinien und der vorgegebenen Termine. In unseren Labors kommt ein breites Spektrum von analytischen Techniken zum Einsatz, mit denen Sie idealerweise bereits vertraut sind: Chromatographische Techniken (HPLC, GPC, GC) Nasschemische Methoden wie Titrimetrie, Gravimetrie, Freisetzungsprüfung Spektrophotometrie (UV/Vis, IR) chemische und physikalische Prüfungen nach Pharmakopöe oder Vifor Pharma-Vorschriften Daneben erfüllen Sie folgende Aufgaben: Dokumentation und Kontrolle der analytischen Arbeiten und Ergebnisse im Labor Informations System (LIMS) und auf Papier Pflege und Unterhalt der Analysegeräte Für diese Stelle suchen wir eine zuverlässige und selbstständige Persönlichkeit, die sich durch exaktes und termingerechtes Arbeiten unter Einhaltung der GMP-Vorschriften auszeichnet. Um diese Herausforderung erfolgreich zu meistern bringen Sie folgendes Profil mit: Erfolgreich abgeschlossene Lehre als Chemielaborant/in oder eine ähnliche Ausbildung (z.B. in der Lebensmittel- und Textilbranche) Kenntnisse der chemischen und pharmazeutischen Terminologien (GMP) Begeisterung für praktische und administrative Arbeiten Gute IT-Kenntnisse (MS Office), Erfahrung mit Datenbanken (LIMS, ERP) sind von grossem Vorteil Fliessende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, sowie gute Englischkenntnisse Teamplayer mit der Bereitschaft Neues zu lernen. Sie ergänzen unser Team optimal, wenn Sie über eine flexible und eigenverantwortliche Arbeitsweise verfügen.
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31.01.2020

Vifor Pharma

Internship Third Party/Supplier Management in Pharma - limited - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 31.01.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for an Intern in the area Third Party/Supplier Management to support our Corporate Quality team in St. Gallen fulltime for 6 months. You will mainly support a Third Party remediation project in close collaboration with the Vifor Manufacturing Sites. Your tasks will include, but not be limited to: Support in collecting existing quality relevant documents and related data of the Third Parties used by the Vifor Pharma Group Identification of gaps/missing quality relevant documents or records due to requirements of the Vifor Pharma Group Request and track the delivery of missing information from concerned Third Parties Preparation of the data (verification of correctness and completeness) in Excel Support uploading the data into the Third Party/Supplier Management System (database) Check the data for completeness and correctness in the database For this role we are looking for a person with the following profile: Bachelor/Master student within the field of study Pharmaceuticals, Food, Chemistry or comparable is preferred but not necessarily required A precise and careful working method is a must Very good language and communication skills in English (spoken and written); German and English is very advantageous Basic knowledge of regulatory and legal requirements of the pharmaceutical industry and their implementation is preferred Experience with computer systems, especially in the area of Quality Management (preferably Pharma, Food, or comparable) is preferred Good knowledge of Microsoft Standard Applications, especially MS Word, MS Excel, MS PowerPoint Willingness to travel (to the sites in Switzerland and Lisbon; approx. 5 weeks within the 6 months) With this opportunity you can show that you are a flexible team player and take initiative. You can expect an exciting and interesting task where you can implement your good organizational and planning skills and prove your thorough and structured way of working and good communication skills. You will have the opportunity to work independently as well as in cross functional teams in a growing pharmaceutical company.
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21.02.2020

Vifor Pharma

Product Manager Oncology - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 21.02.2020

  • Vollzeitstelle

At this function, you are in charge of managing a portfolio of products in Oncology area and are responsible of their sales results on the Swiss Market. As head of the brand team you work closely with our local Medical and Sales Teams as well as with the Global Teams to ensure elaboration and effective implementation of tactical plans. Your contribution to the success of our products is key. Your main responsibilities are the following: Realization of market analysis, competitive analysis and implementation of appropriate measures Development of marketing strategies and operational implementation of activities related with your portfolio of products Elaboration of promotional material and initiation of specific projects Elaboration and management of budgets Operational support for projects in medical and marketing areas Participation in national and international congresses and management of KOLs Close collaboration with the Headquarters of Vifor Pharma For this challenging position, we are looking for a person with an entrepreneurial mindset and strong analytical and conceptual skills. You bring the following profile: University degree in the scientific and/or in business area (such as Economy, Business Administration, Medicine, Pharmacy, Biology or similar) At least 3 years’ experience in specialty pharmaceutical product management German or French as mother tongue with good understanding of the other language. Very good knowledge of English is also required You describe yourself as an innovative, entrepreneurial and reliable person, who likes to work in interdisciplinary teams. Your excellent and convincing communication skills allow you to successfully interact with your customers both internal and external. Autonomous and objective oriented, you love to embrace new challenges and to use your team spirit to fully contribute to the development of Vifor Pharma in Switzerland.
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17.02.2020

Vifor Pharma

Quality & Compliance Manager – Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 17.02.2020

  • Vollzeitstelle

Afin de soutenir les activités croissances de notre filiale suisse, nous recherchons un/une Quality & Compliance Manager. A ce poste, vous êtes responsable de la conception et du maintien de la gestion de la conformité du système de qualité et compliance. Cela concerne non seulement les domaines de la pharmacovigilance (GVP), des affaires médicales (GCP, Code Pharmaceutique) et la distribution (GDP), mais aussi des activités de qualité et conformité liées aux Ventes et Marketing. A noter que les Bonnes Pratiques de Fabrication (GMP) ne sont pas concernées par ce poste. Vos principales missions sont les suivantes: Conception, suivi et amélioration continue d'un système interdisciplinaire et intégratif du mana-gement de qualité et compliance (QCM) pour la filiale suisse de Vifor Pharma sur la base des bonnes pratiques de travail (p.ex. GVP, GCP, GDP) Coordination de la création, la documentation et la formation des procédures nécessaires ainsi que d’autres documents contrôlés Garantir les normes de qualité dans le cadre de la gestion des documents, des rapports et des formations à l'aide d'outils électroniques (p.ex. ELMS, EDMS, Trackwise, SAP) Maintenir un système de reporting et de gestion des réclamations techniques en collaboration avec le département Assurance Qualité de la zone GMP Établir et garantir la disponibilité des interfaces ainsi que la coordination et l'organisation des au-dits et des inspections internes ou externes Collaboration avec toutes les parties prenantes pour assurer la conformité avec toutes les règles de l'intégrité et de transparence au sens de la loi sur les produits thérapeutiques et des codes pharmaceutiques suisse et européen Interactions avec la Siège et les autres stakeholders pour développer et échanger des compé-tences, expériences et expertises Pour ce poste exigeant, nous recherchons une personne fiable et indépendante, disposant du profil suivant: Etudes Supérieures en pharmacie, médecine, sciences naturelles ou similaire Au moins 3 ans d’expérience en management de la qualité, de préférence dans un environnement GVP/GCP/GDP, ou tout un autre environnement de santé public Excellentes compétences organisationnelles et de communication Expérience préalable en gestion de projets De langue maternelle française ou allemande, avec d’excellentes connaissances de l’autre langue, ainsi que de l’anglais. Bonnes connaissances et maitrise des outils IT (p.ex. MS Office, bases des données, SAP) Grâce à votre communication factuelle et structurée, vous amenez des solutions claires et agissez comme partenaire pour les autres départements. D’un naturel rigoureux, vous aimez développer de nouveaux processus et optimiser les manières de travailler. Vous recherchez un poste où votre travail fera la différence et où vous aurez le sentiment de contribuer activement au succès de votre entreprise.
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17.02.2020

Vifor Pharma

Quality & Compliance Manager - Freiburg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 17.02.2020

  • Vollzeitstelle

Um die wachsenden Aktivitäten unserer Schweizer Filiale zu unterstützen, suchen wir einen Quality & Compliance Manager. In dieser Funktion sind Sie für die Aufrechterhaltung und Weiterentwicklung eines Abteilungs-übergreifenden Qualitäts- und Compliance Management Systems (QCM) verantwortlich. Dies gilt insbesondere für die Bereiche Pharmakovigilanz (GVP), Medical (GCP, Pharmakodizes) und Vertrieb (GDP), aber auch für verkaufs- und marketingorientierte Qualitäts- und Compliance-Prozesse. Nicht im Fokus ihrer Aufgaben ist die Gute Herstellungspraxis (GMP). In enger Zusammenarbeit mit dem Quality & Compliance Team sowie mit anderen involvierten Abteilungen übernehmen Sie dabei folgende verantwortungsreichen Aufgaben: Aufbau, Aufrechterhaltung und kontinuierliche Weiterentwicklung eines interdisziplinären und integ-rativen Qualitäts- und Compliance Management Systems für die Schweizer Filialen von Vifor Pharma auf der Grundlage der Regeln der guten Arbeitspraxis (z.B. GVP, GCP, GDP) Koordination der Erstellung, Dokumentation und Schulung notwendiger Verfahrensanweisungen und sonstigen kontrollierten Dokumenten Sicherstellung der Qualitätsstandards im Rahmen des Dokumenten-, Berichts- und Trainings-Managements unter Benützung von elektronischen Hilfsmittel (LMS, EDMS, Trackwise, SAP) Verwaltung eines lokalen Meldesystems für mögliche Qualitätsmängel von Vifor Pharma Produkten in Zusammenarbeit mit der Qualitätssicherung des GMP-Bereiches Einführung und Aufrechterhaltung einer Abteilungs-übergreifenden Audit- und Inspektions-Bereitschaft sowie Koordination und Organisation von internen als auch externen Audits und In-spektionen Unterstützung der Compliance-Einheit zur Wahrung der Einhaltung aller Integritäts- und Transparenz-Regeln gemäss Schweizerische Gesetzgebung sowie im Sinne der schweizerischen und eu-ropäischen Pharmakodizes Interaktionen mit dem Mutterhaus und anderen Stakeholders (Produktionsstandorte, Filialen, Part-ner, Behörden) um Kompetenzen, Erfahrungen und Expertisen aufzubauen und auszutauschen Für diese anspruchsvolle Stelle suchen wir eine zuverlässige und selbständig arbeitende Persönlichkeit, die folgendes Profil mitbringt: Ein abgeschlossenes Studium als Apotheker/in, Mediziner/in oder Naturwissenschaftler/in oder vergleichbare höhere Ausbildung im Gesundheitswesen Mindestens 3 Jahre Erfahrung in Qualitätsmanagement in einer GVP/GCP/GDP Umgebung oder im Gesundheitswesen Hohes Mass an Organisations- und Kommunikations-Fähigkeit sowie Erfahrung im Projektmanagement Deutsch oder Französisch als Muttersprache mit fliessenden Kenntnissen der anderen Sprache sowie Englisch Geübter Umgang mit IT-Hilfsmittel (z.B. MS Office, elektronische Datenbanken, SAP) Mit Ihrer sachlichen und strukturierten Art liefern Sie klare Lösungen und fungieren als Partner für andere Abteilungen. Mit Selbstverständlichkeit entwickeln Sie gerne neue Prozesse und optimieren Arbeitsweisen. Sie suchen eine Stelle, bei der Ihre Arbeit einen Unterschied macht und bei der Sie das Gefühl haben, aktiv zum Erfolg Ihres Unternehmens beizutragen.
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13.02.2020

Vifor Pharma

Junior Product Manager - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 13.02.2020

  • Vollzeitstelle

At this function, you are the Junior Product Manager for the General Iron Defiency in Primary Care. Together with the Marketing Manager you are responsible of their sales results on the Swiss Market. While working closely with our Medical Team, Sales Team and the HQ of Vifor Pharma (ZH), you ensure the implementation as well as achievement of our strategic sales objectives. Your contribution to the success of our products is key. In collaboration with the Marketing Manager your main responsibilities are the following: Realization of market analysis, competitive analysis and implementation of appropriate measures Development of marketing strategies and operational implementation of activities related with your portfolio of products Elaboration and management of budgets Operational support for projects in medical and marketing areas Participation in national and international congresses Close collaboration with the Headquarters of Vifor Pharma For this challenging position, we are looking for a person with an entrepreneurial mindset and strong analytical and conceptual skills. You bring the following profile: University degree in the scientific area (Medicine, Pharmacy, Biology or similar) or Marketing French or German as mother tongue with good knowledge of the other language. Very good knowledge of English is also required. You describe yourself as a reliable and stress resistant person, who likes to work in interdisciplinary teams. Your creativity and your very good communication skills allow you to successfully interact with your customers. Autonomous and objective oriented, you love to embrace new challenges and to contribute fully to the development of your products’ portfolio.
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10.02.2020

Vifor Pharma

Laborantin en chimie 70% (h/f) - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 10.02.2020

  • Vollzeitstelle

Au sein de notre équipe contrôle qualité, nous recherchons notre futur/e laborantin/e en chimie pour notre laboratoire à Villars-sur-Glâne. A ce poste vous réalisez les analyses physico-chimiques des produits soumis à contrôle afin d’évaluer leur qualité selon les spécifications établies ainsi que participez au maintien du bon état des équipements du laboratoire. Vos missions sont les suivantes : Procéder aux analyses des produits finis et des stabilités GMP selons les instructions internes. Procéder aux qualifications des équipements de service Participer aux développements et aux validations des méthodes analytiques Effectuer le double contrôle conformément aux procédures, instructions et formulaires en vigueur Évaluer les résultats d’analyses Rédiger la documentation du service Organiser le travail et les activités de façon à respecter les objectifs et délais Afin de mener à bien les missions qui vous seront confiées, nous recherchons un /e candidat/e proactif/-ve ayant le profil suivant: CFC laborantin en chimie Une première expérience professionnelle à un poste similaire Connaissances sur les pharmacopées européennes Maîtrise des techniques HPLC, CPG, UV, Dissolutest, viscosimètre, CCM Connaissances des normes GMP De langue maternelle française, des bonnes connaissances en anglais sont un atout Maîtrise des outils informatiques usuels Vous vous décrivez comme une personne capable de travailler efficacement tant de manière autonome qu’en équipe et disposez également d'excellentes capacités de rédaction. De plus, vous êtes une personne rigoureuse dotée d'un sens du détail particulièrement développé
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