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Vifor Pharma

Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist.
Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen.
Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.
Die Vifor Pharma Gruppe besteht aus Vifor Pharma, Vifor Fresenius Medical Care Renal Pharma, ihrem gemeinsamen Unternehmen mit Fresenius Medical Care, Relypsa und OM Pharma.

Vifor Pharma

Flughofstrasse 61
8152Glattbrugg

27.01.2020

Vifor Pharma

Teamleiter Qualitätskontrolle pharmazeutisches Labor (m/w) - Ettingen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Ettingen

  • 27.01.2020

  • Vollzeitstelle

Sie arbeiten in einem pharmazeutischen Labor und führen ein sechsköpfiges Team von Laboranten. Dabei stellen Sie den ordnungsgemässen Ablauf der Prüfaktivitäten unter Einhaltung der GMP-Vorschriften sicher. In dieser Rolle werden Sie direkt an den Leiter Qualitätskontrolle berichten. Zu Ihren Aufgaben gehören: Personelle und fachliche Führung eines Teams von sechs Laboranten Eigenständige Förderung und Weiterentwicklung der Ihnen unterstellten Mitarbeitenden Verantwortlich für den termingerechten Abschluss der Prüfungen sowie der Freigabe im Labor Qualitätskontrolle Betreuen von Qualifizierungen oder Validierungen von Methoden, Geräten und Softwares im Bereich Analytik Betreuen und bearbeiten von OOS und Abweichungen in der Qualitätskontrolle Freigabe von Rohstoffen und Verpackungsmaterialien für den internen Gebrauch Erstellen von SOPs und Verfahrensanweisungen Mitarbeit bei Projekten Einhalten der technischen, organisatorischen und individuellen Sicherheitsvorschriften Für diese Stelle suchen wir nach einer kommunikativen und professionellen Persönlichkeit mit folgendem Profil: Mehrere Jahre Berufserfahrung aus einem pharmazeutischen Labor Erste Führungserfahrung und die Fähigkeit auf Mitarbeitende einzugehen Abgeschlossene höhere Ausbildung (FH oder Universität) in Chemie / Naturwissenschaften oder mehrjährige Berufserfahrung im Qualitätskontroll-Umfeld Erfahrung im GMP-regulierten Umfeld im Bereich der Qualitätskontrolle Erfahrung in der Durchführung von analytischen Untersuchungsmethoden (speziell Chromatographie) ist ein Plus Sehr gutes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit MS Office Programmen, Kenntnisse von LABS/Q und Chromeleon von Vorteil Hohes Qualitätsbewusstsein Sie beschreiben sich selbst als eine Persönlichkeit mit guten zwischenmenschlichen Fähigkeiten, die gerne im Team arbeitet und für Mitarbeitende eine motivierende Vorbildfunktion einnimmt. Zudem überzeugen Sie durch einen eigenverantwortlichen Arbeitsstil.
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23.03.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Ostschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 23.03.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Ostschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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23.03.2020

Vifor Pharma

Patient Blood Management (PBM) / Onkologie Specialist (m/w) - Zentralschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Field based

  • 23.03.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unserer wachsenden Schweizer Tochtergesellschaft suchen wir für die Ostschweiz einen neuen Spezialisten/in für den Bereich Patientenblutmanagement (PBM) und Onkologie (Supportive Care). In dieser sehr interessanten Herausforderung sind Sie für die Entwicklung und erfolgreiche Umsetzung des Patientenblutmanagement Konzeptes in den Spitälern und die erfolgreiche Promotion unserer Brands im Bereich Supportive Care in der Onkologie in der Zentralschweiz verantwortlich. Sie werden die Partnerschaft mit den verschiedenen Stakeholdern in den Spitälern aufbauen und stärken und bei der Umsetzung dieses neuen Konzeptes unterstützen. Ihre Aufgaben beinhalten: Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und Projekt/Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gutausgebauten Kundennetzwerkes Umsetzung des PBM (Patient Blood Management)-Konzepts im lokalen Gesundheitssystem Zusammenarbeit mit und Information von Ärzten (Hämatologe, Internisten, Anästhesisten und Onkologen), um die Verschreibung von Marken durch den Einsatz von effektiven Verkaufskompetenzen zu unterstützen Aufbau positiver Vertrauensbeziehungen, um die Zielgruppe im Entscheidungsprozess zu unterstützen. Aufbau und Betreuung von Opinion Leader. Planung, Entwicklung und Organisation von Aktivitäten zur Verwaltung des zugewiesenen Gebietes unter effektiver Nutzung der zugewiesenen Ressourcen Betreuung von diversen Projekte im Bereich Medical-Marketing Teilnahme an lokalen, regionalen und internationale Veranstaltungen, Symposien und Kongressen Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke und kundeorientierte Persönlichkeit mit folgendem Profil: Eine naturwissenschaftliche/para-medizinische Ausbildung ist von Vorteil Mehrere Jahre Erfahrung im Pharmaaussendienst oder im Key Account Management in Spitäler ist notwendig Projekterfahrung Ausgezeichnete Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeiten Professioneller Umgang mit CRM-Systemen und MS-Office Muttersprache Deutsch/Schweizer-Deutsch mit guten Französisch- oder Englischkenntnissen Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Sie handeln erfolgsorientiert und stets nach unseren ethischen Grundsätzen Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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15.03.2020

Vifor Pharma

Drug Safety Lead - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 15.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Drug Safety Lead to join our Global Drug Safety and Risk Management Team. Reporting directly to the Therapeutic Area Lead of Medical and Clinical Drug Safety, you will be responsible to ensure compliance of company drug safety. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Manage the review of worldwide reports on adverse events including confirming company causality assessments Manage the timely authoring of high quality aggregate safety reports Support the Regulatory department with evaluation of adverse event profiles of products to update regulatory documents Support safety trainings for new staff, pharmacovigilance staff as well as refreshers Implementation of documentation necessary for pharmacovigilance like Risk Management Plans, etc. Ensure safety tasks in clinical trials (incl. protocol review, SUSAR, ASR/DSUR, safety reporting, informed consent forms) are handled appropriately and in compliance with regulations Provide support in checking or preparing expert reports as appropriate and preparing safety regulatory files Signal detection and benefit/risk evaluation including initiating appropriate measures e.g. preparing safety board presentations, change control of SmPC, updating risk management plan and resulting actions plans Active involvement in PASS or other safety studies Creation/authoring of Medical / Clinical Safety related SOPs The ideal candidates holds an M.D. degree in addition to the following experience: Medical Degree, ideally Specialist in Internal Medicine or Pharmaceutical Medicine Pharma experience with university background with link to health care or patient health and scientific interest Experience in data analysis, signal detection and benefit/risk evaluation Excellent knowledge of international regulations (ICH, GVP/Volume 10, FDA regulations) Fluency in English Experience in Pharmaceutical Medicine, particularly Clinical Research, Clinical Pharmacology, and Pharmacoepidemiology Demonstrated ability to set up and implement drug safety strategies, risk management plans, develop Drug Safety systems and procedures, and elevate and resolve issues Demonstrated proficiency in problem-solving with respect to pharmaceutical Drug Safety issues Good computer literacy with experience with safety data bases (Aris G preferably) Capable of exercising oversight in communications and problem solving liaisons with internal and external customers Capable of exercising oversight in the understanding of Drug Safety issues with Clinical team members and ensure appropriate training through workshops, seminars, courses, literature, or other means consistent with Drug Safety development You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. Your positive, optimistic attitude and behaviour is congruent with the company values. You show concern for standard and take a thorough approach, with high attention to detail. You can think and influence conceptually, strategically and rationally. You are interpersonally aware and culturally sensitive, with the ability to work in highly networked organisations with many partners. You are able to actively participate and contribute to an interdisciplinary team. You have excellent verbal and written communication skills. Affinity to IT would be an advantage. You are effectively able to plan and prioritise workload, with an accurate sense of urgency. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude.
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13.03.2020

Vifor Pharma

Drug Safety Compliance Manager/International Deputy QPPV - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 13.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Drug Safety Compliance Manager/ International Deputy Qualified Person for Pharmacovigilance (QPPV) to join our Global Drug Safety and Risk Management Team in Switzerland . In this leadership role you will be reporting directly to the International -/EU QPPV. You will be the liaison for our International-, Regional-, local QPPVs and Marketing Authorisation Holder representatives and help them maintaining the oversight of the Vifor Pharma PV system in their territory. Hence ensuring that Vifor Pharma maintains its license to operate through compliance with all rules and regulations for the products marketed. In addition you will be responsible to ensure that Vifor Pharma Group has a robust compliance tracking, monitoring, evaluation and escalation process with respect to the PV system and its PV related Quality Management System. For this you will provide (senior) management and stakeholders with compliance oversight thus ensuring patient safety and inspection readiness. Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Continuous global Regulatory Intelligence screening, impact assessment and control over Regulatory Intelligence information flow worldwide Implement and maintain global PSMF and provision of PSMF-like documents Further efficiency improvement of compliance processes (automation, IT tools, electronic data access system, metrics generation and Key Performance Indicator monitoring) Efficiency improvement of and coordination of procedural documents Support/ advise/participate in the context of PV audits and inspections Coordinate and provide training in area of expertise as a trainer on an as-needed basis Support set-up PV system for new affiliates Ensuring appropriate PV related deviation and CAPA management The ideal candidate holds a university degree in Biology, Biosciences, Pharmaceutics or a Medical Doctor in addition to the following experience: In-depth, demonstrated experience in most areas pertaining to PV, and PV Legislation At least 5 years of work experience in PV functions Demonstrated ability to accurately and effectively evaluate, interpret and present drug safety data and processes IT affinity and advanced knowledge and expertise MS Office (Excel, Access and PowerPoint), and/or other IT systems Understanding of medical aspects in therapeutic areas relevant for Vifor Pharma, along with willingness to develop in-depth expertise Professional level in English, both in oral and written communications You bring very good scientific, pharmaceutical and medical knowledge. You have excellent verbal and written communication skills. You are able to build and maintain good relationships with a strong customer focus and work effectively across cross-functional teams. You have excellent organisational, time management and project management skills and can think and influence conceptually, strategically and rationally. You take a thorough approach, with high attention to detail. You are able to interpret and apply global drug safety regulations and demonstrate a proactive attitude.
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10.03.2020

Vifor Pharma

Clinical Quality Systems Manager - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 10.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Clinical Quality Systems (CQS) Manager to join our CMRS Quality Management Team at our operational HQ in Zurich. In this role you will be reporting directly to and be responsible for supporting the Head of Quality Management Clinical, Medical, Regulatory and Safety (CMRS). Your tasks and responsibilities will include, but not be limited to, the following: Daily operations of QM CMRS Training System (LMS), such as: User maintenance Content management LMS administrator support for Key Users and users Annual reviews Escalation of issues to LMS Support Daily operations of QM CMRS PD System (back-up), such as: Formatting and publishing of PDs Support authors and approvers as needed Quiz development/review Workflow management Deliver QM CMRS departmental trainings as required Process improvement as applicable Support clinical/regulatory quality training and related systems The ideal candidate holds the following qualification and experience: Undergraduate degree in life sciences or equivalent 3-5 years’ experience in pharmaceutical industry / CRO with training system and document management experience Ability to independently manage processes within electronic quality management systems (SOPs, LMS, e-docs, SAP) Strong knowledge and understanding of GxP Fluency in spoken and written English, any additional language is an advantage Proficiency in the use of relevant computer systems including complete Microsoft office suite (Visio and MS Project included) Experience with regulatory inspections and inspection readiness is preferred Able to travel, as some travel may occasionally be required You are self-motivated and bring strong inter-personal and communication skills (verbal and written), the ability to work independently and in a team environment. You have excellent organisational and management skills and are effective, efficient and timely in completion of duties. You have high ethical standards, integrity, and maintenance of confidentiality.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Regulatory Affairs CMC Coordinator - Geneva

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for a Regulatory Affairs CMC Manager for our OM Pharma site in Geneva to coordinate CMC activities for our products. You will report to the Regulatory Excellence Centre team lead and your responsibilities will include, but not be limited to: Define and drive CMC regulatory strategy for technical projects (marketed products, chemical and biological origin), conduct risk assessments and set-up mitigation plans Identify required content to ensure compliance with regulatory standards and review CMC documents from technical departments Author and review high-quality CMC documents in the frame of renewals, variations and life cycle management activities Liaise with Regulatory managers in charge of products and geographic regions, and Regulatory Operations groups to ensure appropriate planning and timely preparation of CMC-related submissions Manage answers to questions from Health Authorities related to CMC topics Coordinate assessment of worldwide impact of proposed manufacturing changes, ensure the regulatory implications have been considered and provide regulatory strategy for optimal and timely implementation of these changes Provide required support to audits/inspections from partners and Health Authorities Represent Regulatory CMC in cross-functional project teams Provide guidance and mentor junior staff We are looking for a customer- and service-oriented person who brings experience in working with a wide variety of stakeholders across diverse teams both internally and with external partner companies. Furthermore, your profile meets the following criteria: University degree in Scientific area At least 7 years of work experience in Regulatory Affairs CMC, with proven expertise in Biologics 2 years' experience in team management Good knowledge and appropriate interpretation of guidelines, directives etc… Experience in projects management : strategic thinking and acting, entrepreneurship skills Leadership qualities, diplomacy and respectful behavior Strong adaptability, excellent communication and negotiation skills Fluent in English and French both in oral and written conversation You describe yourself as a solution oriented and flexible person who enjoys working in a dynamic environment. Your work is characterized by its accuracy, a proactive approach and by the ability to work under stress and to deal with tight deadlines.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Regulatory Affairs Teamlead - Geneva

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for an experienced Regulatory Affairs Team Lead who will lead key activities for EU, US and CH regions. You will be responsible for the definition and implementation of regulatory strategies based on the good knowledge and appropriate interpretation of guidelines and directives. Based in Geneva, you will report to the Head of Regulatory Affairs OM Pharma and your responsibilities will include: Contribute to the definition and the implementation of regulatory strategies to expand the business (geographic expansion, new indications…) and support/maintain registrations Coordinate life cycle activities / maintenance of existing product licenses Coordinate dossiers submission according to the defined timelines (renewals, variations, responses to HA questions) Ensure compliance of the portfolio with legal requirements Conduct risk assessments and set-up mitigation plans Cooperate with internal stakeholders to ensure alignment on strategies Lead the EU, US and CH regions team (2 direct reports): be responsible for the management and development of staff by overseeing recruitment and training, evaluating performance, defining and assigning responsibilities, providing opportunities for career development We are looking for a customer- and service-oriented person who brings experience in working with a wide variety of stakeholders across diverse teams both internally and with external partner companies. Furthermore, your profile meets the following criteria : University Degree (PhD / MSc) in Life Sciences, Pharmaceutical Sciences or Medical 10 years of experience in Regulatory Affairs, with a proven experience on US market (new registrations) and EU region (support to clinical trials activities) Experience in people management and development Ability to perform comprehensive gap assessments and build effective regulatory strategies (Good knowledge and appropriate interpretation of guidelines, directives etc…) Self-assertion, creative and solution-oriented work approach Strategic thinking and acting, entrepreneurship skills Excellent communication and negotiation skills at all levels, diplomacy and respectful behavior Good command of French and English oth in oral and written conversation You are a mature regulatory professional and describe yourself as a solution-oriented and flexible person, able to influence internal and external stakeholders. Your work is characterized by its accuracy, a proactive approach and you are able to work under pressure and to deal with tight deadlines. These skills will ensure your success in this role.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Head of Analytics & Cell Biology Development – Geneva

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

To strengthen the growth of OM Pharma, we are currently looking for a Head of Analytics & Cell Biology Development for our manufacturing plant in Geneva. In this function, you report to the Head of Product and Industrial Development and manage a team of approximately 15 people. Your role is to provide technical and strategic input to ensure high-quality execution of biochemical, chemical and cell-based potency assays; and to actively collaborate with other departments such as Quality Management, Manufacturing or Regulatory affairs in different strategic projects. Your main missions are: Manage the development of the teams in Analytical Chemistry, Biochemistry and Cell Biology: develop people, ensure reliability, meet deadlines, make decision in a timely manner, promote team cohesion and ownership, ensure operational effectiveness Closely manage budget of the team (OPEX, CAPEX, FTE): budget establishment, follow-up, accrual management, forecast Act as Project Manager or Projects member for technical and pipeline projects of the site Act as a leader in chemical, biochemical and cell-based potency assay development, validation, method transfer and samples analysis for technical projects activities Coordinate and lead activities to support the analytical arm of investigations, troubleshooting, Root Cause Analysis, deviations and CAPAs in collaboration with other departments Lead, develop and implement appropriate analytical technologies and methods to characterize products manufactured by OM Pharma Ensure optimization and evolution of existing methods to meet Quality requirements and Operational effectiveness of Quality Control Supervise staff, define development and analytical validation designs, review and approve validation protocol, study data and reports generated by the teams to ensure scientific validity and regulatory requirements Ensure analytical transfer of any new methods to Quality Control Identify and collaborate with external service providers and a network of relevant experts to support development Contribute to the preparation and revise documents in support of CMC regulatory filings and addressing queries related to analytics (development, validation, stability indicating properties, specifications definition, …) Manage inspections and audits for analytical development and validation activities For this role, we are looking for a reliable, solution-oriented and business-driven experienced leader, bringing the following profile: University degree in Biological sciences such as cell biology, biochemistry, immunology or biotechnology (or similar) At least 10 years’ experience in Analytical Development and Validation within the pharmaceutical industry Extensive experience in analytical and cell based potency assay development, validation and samples processing Fundamental understanding of statistical analyses for analytical and bioanalytical assay development Proven experience in a GMP environment Strong experience in Line Management Fluent in French and English both in oral and written conversation. Thanks to your communication skills, you easily develop new relationships and feel comfortable in a situation where you need to influence and convince other people. You want to take initiative to move things forward and to motivate people towards a common goal. You hold extensive people management experience and truly love to coach your teams and help them reaching success. Furthermore, your negotiation ability and strategic thinking enable you to examine and understand issues from multiple points of view and to easily influence others. You are currently looking for a new challenge in a dynamic and agile company, where you can make the difference and leave your footprint.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Clinical Development Manager - Geneva

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

In this new position, you report directly to the Head of Clinical Development. Your role is to support development, execution and management of clinical studies linked to worldwide clinical development plans for OM Pharma products. You act as expert on clinical and medical topics for other departments like Regulatory Affairs, Global Drug Safety, Medical Affairs and Marketing. Your responsibilities include: Support the delivery of clinical development activities for the clinical programs at OM Pharma Contribute in implementation of the development strategy Ensure clinical studies are conducted effectively in partnership with Clinical Operations colleagues and CRO as appropriate Contribute to clinical study teams in development and conduct of clinical studies Support of development of study protocols, CRF's and provide scientific & medical input to SAP development through discussion with matrix team members Participate in data review discussions and contribute to data interpretation Support of authoring of clinical study reports and Investigator Brochures Assist in producing materials for and organization of Investigator meetings Support the preparation of regulatory briefing documents and clinical elements of regulatory submission documents (IND, CTA, NDA, BLA, MAA) Administrative support to Medical Affairs team for investigator-initiated studies Provide input into department SOPs and procedures as needed Ensure that contract and invoices are processed in a timely manner For this challenging position, we are looking for a person with strong scientific and structured reasoning bringing the following profile: PhD or Masters degree in Biochemistry, biology or any other health-related discipline 5 years’ experience within the pharmaceutical industry at a clinical trial support role Previous experience in medical or health research is a plus Demonstrated scientific credibility, and ability to input and influence projects through scientific and operational expertise Strong knowledge of the drug development process and clinical trial execution Strong knowledge of clinical trial documentation and regulatory requirements Strong knowledge of ICH GCP requirements Proficiency in MS Project or GANTT chart techniques is a plus Fluent both in French and in English in oral and written conversation. Knowledge of Spanish or German is an asset You hold very good communications skills and feel comfortable in a position where you have to present clinical research or scientific results to small and large groups. You describe yourself as a team player, who is able to understand different points of view and to perform in cross-functional teams. Thanks to your knowledge of the pharmaceutical environment, you make timely decisions that meet business’ needs and bring a solution and results oriented mindset that enables you to have innovative ideas. You are looking for a new job opportunity in an agile and innovative company, where your flexibility and initiative spirit are seen as added values and encouraged.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Regulatory Affairs Operation Specialist (limited) – Geneva

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for an experienced Regulatory Affairs Operations Specialist to support our team in Geneva for a period of 9 months. In this function, you report to the Regulatory Center of Excellence Team Lead and your responsibilities include the following tasks: Collect documents for submissions, ensuring compliance and, formatting Compile, publish and dispatch electronic and paper submissions to meet health authority requirements Interact with internal departments to ensure timely submissions and to support global filings Achieve business objectives and priorities within Regulatory Operations with a specific focus on electronic document management, electronic regulatory submissions, submission tracking and other electronic systems used by GRA Maintain and coordinate updates and problem solving issues related to publishing software Organize access to electronic Gateways to enable submissions being uploaded to Health Authorities Work closely within a team in a globally focused environment to achieve team and company goals Manage the regulatory documentation in accordance with regulations, in-house SOPs, workflows and systems. Contribute to the continuous improvement of workflows and systems. For this role, we are looking for a highly motivated and organized person bringing the following profile: At least 3 years’ experience in the preparation of electronic Regulatory submissions in the pharmaceutical industry. Knowledge of eCTD publishing systems (docuBridge experience an advantage), electronic document management systems and Regulatory tracking software Experience of planning and compiling submissions for CH, EU, US and ROW Fluent in French and in English You can navigate organizational complexity through teamwork, clearly structured data enquiries and effective communication. You feel comfortable in a role where you can collaborate, negotiate and influence others thanks to your technical expertise and your analysis of the future regulatory implications and impacts.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Support de Production CDD (h/f) - Genève

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Meyrin/Geneva

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

Dans le cadre d’un projet stratégique, nous souhaitons renforcer notre unité de Fermentation pour une durée de 21 mois sur notre site de production OM Pharma à Genève. A ce poste, votre rôle est de traiter l’ensemble des activités de compliance de cette unité et d’agir comme support au Head Fermentation, ainsi qu’à son équipe. Vos responsabilités principales sont les suivantes : Traiter les déviations et les CAPA survenus durant les activités de production Mener les investigations nécessaires et définir les mesures en accord avec les experts concernés (notamment le département assurance qualité) Initier et suivre les «changes control» Soutenir la préparation et mise à jour des procédures, protocoles de fabrication ou de tout autre document relatif à l’unité Exécuter et contrôler les dossiers de lots en respectant les délais prévus et en garantissant la conformité du produit fabriqué Revoir les protocoles et rapports de (re)qualification et de (re)validation des équipements et processus de fermentation Traiter et suivre les achats de consommables externes pour l’unité Contribuer activement à l’optimisation et à l’implémentation des standards de Lean management Agir comme support au Head Fermentation en tant que point de contact pour la préparation des audits internes et externes Pour mener à bien ces missions, nous recherchons une personne adaptable et orientée terrain, amenant le profil suivant : Formation supérieure dans l’ingénierie ou dans les sciences Au moins deux ans d’expérience dans la production pharmaceutique, biotechnologique ou agroalimentaire Solide expérience et connaissance des Bonnes Pratiques de Fabrication (BPF) / Good Manufacturing Practices (GMP) Niveau courant en Français tant à l’oral qu’à l’écrit, avec de bonnes connaissances en anglais Disponibilité à travailler exceptionnellement selon les horaires d’équipe 6h- 15h / 14h – 23h Vous vous décrivez comme une personne rigoureuse et structurée, qui aime travailler proche du terrain. Grâce à votre très bonne communication, vous vous intégrez aisément dans une nouvelle équipe et nouez facilement de bonnes relations de travail avec les autres départements. Votre tempérament calme et positif vous permet de faire face aux différents imprévus liés à l’univers de production et maintenir un environnement de travail constructif.
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28.03.2020

Vifor Pharma

Chemielaborant Entwicklung (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 28.03.2020

  • Vollzeitstelle

Sie arbeiten in einem kleinen Team an unserem modernen Produktionsstandort in St. Gallen und stellen die korrekte und vollständige Versuchsdurchführung im Chemielabor sicher. Zu Ihrem vielfältigen Aufgabenbereich gehören folgende Tätigkeiten: Sicherstellen der effizienten und GMP-gerechten Durchführung und Dokumentation chemischer Synthesen im Rahmen der Prozessentwicklung, der Produktionsunterstützung und der Patententwicklung Zeitgerechte und korrekte Durchführung von Analysen (HPLC, GPC, IR, Titrationen, DLS u. a.) an Produktionsmustern und selbst synthetisierten Präparaten GMP-gerechte Dokumentation sämtlicher Analysen Einhaltung der GMP-Richtlinien sowie Anwendung der Qualitätsrichtlinien, Arbeitsanweisungen und Sicherheitsvorschriften im Labor Selbständige Koordination der Labor-Tätigkeiten Schnittstelle zu anderen Abteilungen in Bezug auf Fragestellungen zur chemischen Entwicklung Wahrnehmung der Aufgaben als Labor-/Geräteverantwortliche im Laborbereich Um diese Aufgaben erfolgreich zu meistern, bringen Sie nebst einer eigenverantwortlichen Arbeitsweise folgende Kompetenzen mit: Abgeschlossene Berufsausbildung zum Chemielaborant Erfahrung in analytischer und präparativer Chemie von grossem Vorteil Sicherer Umgang mit MS-Office Deutsch in Wort und Schrift, gute Grundkenntnisse in Englisch Lösungsorientierter Teamplayer Flexibilität sich rasch auf neue Projekte/Fragestellungen einstellen zu können Wir wenden uns an eine motivierte, unkomplizierte Persönlichkeit, die sich langfristig engagieren und mit uns vorwärts gehen möchte. Sie besitzen eine zuverlässige Arbeitsweise, arbeiten gerne im Team und dies auch funktionsübergreifend mit anderen Abteilungen.
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03.03.2020

Vifor Pharma

Internship Third Party/Supplier Management in Pharma - limited - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 03.03.2020

  • Vollzeitstelle

We are looking for an Intern in the area Third Party/Supplier Management to support our Corporate Quality team in St. Gallen fulltime for 6 months. You will mainly support a Third Party remediation project in close collaboration with the Vifor Manufacturing Sites. Your tasks will include, but not be limited to: Support in collecting existing quality relevant documents and related data of the Third Parties used by the Vifor Pharma Group Identification of gaps/missing quality relevant documents or records due to requirements of the Vifor Pharma Group Request and track the delivery of missing information from concerned Third Parties Preparation of the data (verification of correctness and completeness) in Excel Support uploading the data into the Third Party/Supplier Management System (database) Check the data for completeness and correctness in the database For this role we are looking for a person with the following profile: Bachelor/Master student within the field of study Pharmaceuticals, Food, Chemistry or comparable is preferred but not necessarily required A precise and careful working method is a must Very good language and communication skills in English (spoken and written); German and English is very advantageous Basic knowledge of regulatory and legal requirements of the pharmaceutical industry and their implementation is preferred Experience with computer systems, especially in the area of Quality Management (preferably Pharma, Food, or comparable) is preferred Good knowledge of Microsoft Standard Applications, especially MS Word, MS Excel, MS PowerPoint Willingness to travel (to the sites in Switzerland and Lisbon; approx. 5 weeks within the 6 months) With this opportunity you can show that you are a flexible team player and take initiative. You can expect an exciting and interesting task where you can implement your good organizational and planning skills and prove your thorough and structured way of working and good communication skills. You will have the opportunity to work independently as well as in cross functional teams in a growing pharmaceutical company.
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28.02.2020

Vifor Pharma

Elektriker oder Automatiker - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 28.02.2020

  • Vollzeitstelle

Am Standort St. Gallen suchen wir für unser Automationsteam Unterstützung. In einem Pharmabetrieb betreuen wir gut vernetzte automatisierte Produktions- und Medienanlagen, wobei das Tätigkeitsfeld sehr breit und spannend ist. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Beheben von Defekten und Störungen Erweitern und Anpassen von Automations-Systemen (SPS, Bedien- und Protokollsysteme, Datenaufzeichnungssysteme, Produktionsnetzwerk) Mithilfe bei technischen Projekten, Nachführen von Schemas und Dokumentationen Begleiten von cGMP gerechten Planungs- und Erweiterungsarbeiten an bestehenden und neu zu erstellenden Produktionsanlagen in Zusammenarbeit mit verschiedenen internen Abteilungen oder externen Firmen Betreuen eines Produktionsbereichs, Sicherstellung des Datenschutzes und der Verfügbarkeit der IT-Systeme und Netzwerke in diesem Bereich Unterstützung der Produktion bei Automationsfragen Für diese Position suchen wir eine ambitionierte und flexible Persönlichkeit mit folgendem Profil: Elektrotechnische Grundausbildung mit Weiterbildungs-Interesse Weiterführende Ausbildung im Bereich Automation z.B. Techniker HF/FH ist wünschenswert Erfahrung im industriellen Automationsbereich, vorzugsweise in einem Pharma- oder Lebensmittelbetrieb Erfahrung im Umgang mit Messgeräten, verschiedenen Messsystemen und Messstrecken, SPS-Steuerungen und Bediensystemen (bevorzugt Wonderware) Freude am Umgang mit PC und IT-Systemen Erfahrung von Microsoft Office-Anwendungen (Word, Excel, Access) Infrastrukturerfahrung mit virtuellen Systemen und Netzwerken Sehr gute Deutschkenntnisse sowie Englischkenntnisse in Wort und Schrift Wir wünschen uns eine aufgestellte und teamfähige Persönlichkeit, die auch in hektischen Situationen Ruhe bewahren kann. Neue und vielseitige Herausforderungen sind für Sie Ansporn zu innovativen Lösungen. Dank Ihrer Flexibilität und Ihrer Einsatzbereitschaft leisten Sie nebst Tagesarbeit auch Pikettdienst.
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24.03.2020

Vifor Pharma

Product Manager Oncology - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 24.03.2020

  • Vollzeitstelle

At this function, you are in charge of managing a portfolio of products in Oncology area and are responsible of their sales results on the Swiss Market. As head of the brand team you work closely with our local Medical and Sales Teams as well as with the Global Teams to ensure elaboration and effective implementation of tactical plans. Your contribution to the success of our products is key. Your main responsibilities are the following: Realization of market analysis, competitive analysis and implementation of appropriate measures Development of marketing strategies and operational implementation of activities related with your portfolio of products Elaboration of promotional material and initiation of specific projects Elaboration and management of budgets Operational support for projects in medical and marketing areas Participation in national and international congresses and management of KOLs Close collaboration with the Headquarters of Vifor Pharma For this challenging position, we are looking for a person with an entrepreneurial mindset and strong analytical and conceptual skills. You bring the following profile: University degree in the scientific and/or in business area (such as Economy, Business Administration, Medicine, Pharmacy, Biology or similar) At least 3 years’ experience in specialty pharmaceutical product management German or French as mother tongue with good understanding of the other language. Very good knowledge of English is also required You describe yourself as an innovative, entrepreneurial and reliable person, who likes to work in interdisciplinary teams. Your excellent and convincing communication skills allow you to successfully interact with your customers both internal and external. Autonomous and objective oriented, you love to embrace new challenges and to use your team spirit to fully contribute to the development of Vifor Pharma in Switzerland.
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20.03.2020

Vifor Pharma

Quality & Compliance Manager - Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 20.03.2020

  • Vollzeitstelle

Um die wachsenden Aktivitäten unserer Schweizer Filiale zu unterstützen, suchen wir einen Quality & Compliance Manager. In dieser Funktion sind Sie für die Aufrechterhaltung und Weiterentwicklung eines Abteilungs-übergreifenden Qualitäts- und Compliance Management Systems (QCM) verantwortlich. Dies gilt insbesondere für die Bereiche Pharmakovigilanz (GVP), Medical (GCP, Pharmakodizes) und Vertrieb (GDP), aber auch für verkaufs- und marketingorientierte Qualitäts- und Compliance-Prozesse. Nicht im Fokus ihrer Aufgaben ist die Gute Herstellungspraxis (GMP). In enger Zusammenarbeit mit dem Quality & Compliance Team sowie mit anderen involvierten Abteilungen übernehmen Sie dabei folgende verantwortungsreichen Aufgaben: Aufbau, Aufrechterhaltung und kontinuierliche Weiterentwicklung eines interdisziplinären und integ-rativen Qualitäts- und Compliance Management Systems für die Schweizer Filialen von Vifor Pharma auf der Grundlage der Regeln der guten Arbeitspraxis (z.B. GVP, GCP, GDP) Koordination der Erstellung, Dokumentation und Schulung notwendiger Verfahrensanweisungen und sonstigen kontrollierten Dokumenten Sicherstellung der Qualitätsstandards im Rahmen des Dokumenten-, Berichts- und Trainings-Managements unter Benützung von elektronischen Hilfsmittel (LMS, EDMS, Trackwise, SAP) Verwaltung eines lokalen Meldesystems für mögliche Qualitätsmängel von Vifor Pharma Produkten in Zusammenarbeit mit der Qualitätssicherung des GMP-Bereiches Einführung und Aufrechterhaltung einer Abteilungs-übergreifenden Audit- und Inspektions-Bereitschaft sowie Koordination und Organisation von internen als auch externen Audits und In-spektionen Unterstützung der Compliance-Einheit zur Wahrung der Einhaltung aller Integritäts- und Transparenz-Regeln gemäss Schweizerische Gesetzgebung sowie im Sinne der schweizerischen und eu-ropäischen Pharmakodizes Interaktionen mit dem Mutterhaus und anderen Stakeholders (Produktionsstandorte, Filialen, Part-ner, Behörden) um Kompetenzen, Erfahrungen und Expertisen aufzubauen und auszutauschen Für diese anspruchsvolle Stelle suchen wir eine zuverlässige und selbständig arbeitende Persönlichkeit, die folgendes Profil mitbringt: Ein abgeschlossenes Studium als Apotheker/in, Mediziner/in oder Naturwissenschaftler/in oder vergleichbare höhere Ausbildung im Gesundheitswesen Mindestens 3 Jahre Erfahrung in Qualitätsmanagement in einer GVP/GCP/GDP Umgebung oder im Gesundheitswesen Hohes Mass an Organisations- und Kommunikations-Fähigkeit sowie Erfahrung im Projektmanagement Deutsch oder Französisch als Muttersprache mit fliessenden Kenntnissen der anderen Sprache sowie Englisch Geübter Umgang mit IT-Hilfsmittel (z.B. MS Office, elektronische Datenbanken, SAP) Mit Ihrer sachlichen und strukturierten Art liefern Sie klare Lösungen und fungieren als Partner für andere Abteilungen. Mit Selbstverständlichkeit entwickeln Sie gerne neue Prozesse und optimieren Arbeitsweisen. Sie suchen eine Stelle, bei der Ihre Arbeit einen Unterschied macht und bei der Sie das Gefühl haben, aktiv zum Erfolg Ihres Unternehmens beizutragen.
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20.03.2020

Vifor Pharma

Quality & Compliance Manager – Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 20.03.2020

  • Vollzeitstelle

Afin de soutenir les activités croissances de notre filiale suisse, nous recherchons un/une Quality & Compliance Manager. A ce poste, vous êtes responsable de la conception et du maintien de la gestion de la conformité du système de qualité et compliance. Cela concerne non seulement les domaines de la pharmacovigilance (GVP), des affaires médicales (GCP, Code Pharmaceutique) et la distribution (GDP), mais aussi des activités de qualité et conformité liées aux Ventes et Marketing. A noter que les Bonnes Pratiques de Fabrication (GMP) ne sont pas concernées par ce poste. Vos principales missions sont les suivantes: Conception, suivi et amélioration continue d'un système interdisciplinaire et intégratif du mana-gement de qualité et compliance (QCM) pour la filiale suisse de Vifor Pharma sur la base des bonnes pratiques de travail (p.ex. GVP, GCP, GDP) Coordination de la création, la documentation et la formation des procédures nécessaires ainsi que d’autres documents contrôlés Garantir les normes de qualité dans le cadre de la gestion des documents, des rapports et des formations à l'aide d'outils électroniques (p.ex. ELMS, EDMS, Trackwise, SAP) Maintenir un système de reporting et de gestion des réclamations techniques en collaboration avec le département Assurance Qualité de la zone GMP Établir et garantir la disponibilité des interfaces ainsi que la coordination et l'organisation des au-dits et des inspections internes ou externes Collaboration avec toutes les parties prenantes pour assurer la conformité avec toutes les règles de l'intégrité et de transparence au sens de la loi sur les produits thérapeutiques et des codes pharmaceutiques suisse et européen Interactions avec la Siège et les autres stakeholders pour développer et échanger des compé-tences, expériences et expertises Pour ce poste exigeant, nous recherchons une personne fiable et indépendante, disposant du profil suivant: Etudes Supérieures en pharmacie, médecine, sciences naturelles ou similaire Au moins 3 ans d’expérience en management de la qualité, de préférence dans un environnement GVP/GCP/GDP, ou tout un autre environnement de santé public Excellentes compétences organisationnelles et de communication Expérience préalable en gestion de projets De langue maternelle française ou allemande, avec d’excellentes connaissances de l’autre langue, ainsi que de l’anglais. Bonnes connaissances et maitrise des outils IT (p.ex. MS Office, bases des données, SAP) Grâce à votre communication factuelle et structurée, vous amenez des solutions claires et agissez comme partenaire pour les autres départements. D’un naturel rigoureux, vous aimez développer de nouveaux processus et optimiser les manières de travailler. Vous recherchez un poste où votre travail fera la différence et où vous aurez le sentiment de contribuer activement au succès de votre entreprise.
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27.02.2020

Vifor Pharma

Head of Communications Switzerland – Fribourg

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 27.02.2020

  • Vollzeitstelle

Our successful Swiss Affiliate is looking for a Head of Communications Switzerland, who will report directly to the General Manager and dotted line to the Global Head of Corporate Communications. In this role, you will work closely with the Headquarter as well as with the local Swiss sites and are in charge of the communication of Vifor Pharma in Switzerland. You goal is to ensure positive presence and reputation of the company within local trade media. Your main responsibilities include: Strengthen position of Vifor Pharma Switzerland as a patient-centric organisation in the Swiss market Ensure consistency and alignment of Corporate Communications activities and local Business strategy Manage local media relations strategy with trade magazines and ensure execution Act as local spokesperson and as responsible person for local Crisis Communications Develop and implement local employee engagement activities including town halls and events, employee-relevant stories and articles, including publishing on intranet Draft Swiss statements, Q&As, press materials and write, edit and approve content Be responsible for local change and business transformation communications Anticipate reputation or business issues and prepare for mitigations Develop media plan with Swiss marketing and medical teams ensuring consistent messaging from corporate with local disease awareness & education and local product brand communications Contribute to corporate digital communications For this role, we are looking for a passionate, pragmatic and creative person, bringing the following profile: University degree in Journalism, Communications or similar At least 8 years’ experience in professional communications in a Corporate or Agency environment Profound experience in internal and external communications, strategy development, digital, crisis management, product & change communications Good knowledge of the Swiss media landscape and social media analytics Expertise in managing multiple projects at the same time Experience in working and advising senior management and executives German or French as mother tongue, with very good command both in oral and written conversation in the other language as well as in English You demonstrate a strong customer orientation and feel comfortable in a position, where you make decisions and take initiatives to move things forward. You are an innovative, determined and assertive person, who is able to work efficiently on his own as well as in cross-functional teams. Your negotiation ability, analytical skills and strategic thinking enable you to achieve performance and to federate others towards your ideas.
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