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Vifor Pharma

Die Vifor Pharma Gruppe – die frühere Galenica Gruppe – ist ein globales Spezialitäten-Pharmaunternehmen, das eigene Pharmaprodukte erforscht, entwickelt, herstellt und vertreibt und ein bevorzugter Partner für innovative patientenorientierte Lösungen ist.
Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, ein globaler Marktführer in den Bereichen Eisenmangel, Nephrologie und kardiorenale Therapien zu sein und weltweit Patienten mit schweren und chronischen Erkrankungen zu einem besseren Leben in Gesundheit zu verhelfen.
Die Vifor Pharma Gruppe verfügt über Produktionsstätten in der Schweiz und in Portugal sowie über ein dynamisches Netzwerk von Vertriebsgesellschaften und Partnern zur weltweiten Marktabdeckung. Das Unternehmen treibt die Expansion seiner weltweiten Präsenz laufend voran, bleibt dabei aber in seinem schweizerischen Heimmarkt fest verwurzelt.
Die Vifor Pharma Gruppe besteht aus Vifor Pharma, Vifor Fresenius Medical Care Renal Pharma, ihrem gemeinsamen Unternehmen mit Fresenius Medical Care, Relypsa und OM Pharma.

Vifor Pharma

Flughofstrasse 61
8152Glattbrugg

26.09.2020

Vifor Pharma

Teamleiter Einkauf & Masterdata (m/w) - Ettingen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Ettingen

  • 26.09.2020

  • Vollzeitstelle

In dieser verantwortungsvollen Position sind Sie für das 2-köpfige Team sowie für die Sicherstellung der GMP-gerechten Warenbewirtschaftung des Standortes Ettingen verantwortlich. Zu Ihren Aufgaben gehören: Fachliche und personelle Führung des Einkaufs- und Masterdata-Teams Einkauf von Packmitteln und Rohstoffen für die Produktion Einhaltung relevanter GMP und GDP Vorschriften gemäss SOP Erstellung und Verwaltung von Change Control Requests für Neuanlagen, Mutationen und Löschungen Laufende Prozessoptimierung Datenmanagement in INFOR XA / später SAP und TraceLink Erfassung und Verwaltung von KPI’s der Abteilung Einkauf & Masterdata Eingangskontrolle von Packmitteln und Rohstoffen Musterzugverwaltung bei Versionsänderungen und Erstproduktionen Sicherstellung von Stellvertretungen innerhalb des SCM Teams Führen und überwachen von Projekten Um diese Herausforderung erfolgreich zu meistern, bringen Sie folgende Kompetenzen mit: Abgeschlossene Kaufmännische Ausbildung oder Ausbildung als Technischer Kaufmann Mehrjährige Berufserfahrung im Einkauf Führungserfahrung wird vorausgesetzt Sicherer Umgang mit MS-Office (insbesondere Excel) Sehr gute ERP-Kenntnisse (INFOR XA und SAP) von grossem Vorteil Deutsch fliessend in Wort und Schrift Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Hohes Durchsetzungsvermögen und starkes Kommunikationsgeschick Sind Sie eine motivierte und belastbare Persönlichkeit, welche gerne im Team arbeitet und über eine selbständige und exakte Arbeitsweise verfügt? Dann freuen wir uns auf Ihr komplettes Bewerbungsdossier (Motivationsschreiben, Lebenslauf, komplette Arbeitszeugnisse und Diplome).
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24.10.2020

Vifor Pharma

Medical Writer - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 24.10.2020

  • Vollzeitstelle

Vifor Pharma is a world leading specialty pharmaceutical company. Our pharmaceutical business focuses on the development, manufacture and marketing of anemia products and the development of medicines for the treatment of renal related autoimmune diseases. Our consumer healthcare business manufactures both internally developed and in-licensed products, which we market internationally. We are currently looking for a medical writer based in Glattbrugg/Zurich. Reporting to our Head of Medical Writing Unit based in Geneva (Switzerland), you will contribute to excellence in PV document coordination and writing by: Production of high quality periodic and cumulative aggregate safety reports (e.g. PSURs, PBRERs, DSURs, RMPs, Addendum and Summary Bridging report, etc.) for the different Vifor products in compliance with ICH, FDA and EMA guidelines Participation in signal detection and assessment Quality control of reports written internally and from external support Timely handling of aggregate safety reports to Regulatory Affairs (RA) for compliant submissions Providing support for compliance of benefit/risk surveillance to Clinical, Medical, Regulatory and Safety teams (CMRSTs), Effective and timely implementation of CAPA as result of Audits and Inspections Maintenance of updated SOPs as per new regulations and change in processes Developing further support activities of the Medical and Clinical Safety Center of Excellence Requirements The ideal candidate will hold a university degree in pharmacology, medical or other life science field. Additionally, you will have the following profile: Minimum of 5 years of working experience in post marketing surveillance / drug safety operations including: medical writing of ASRs, case classification, causality, labelling, MedDRA, WHO-Drug coding and narratives Good understanding of aggregate reporting; benefit-risk assessment; signal detection and risk management Good knowledge of ICH, FDA and EMA guidelines Fluency in English Excellent user of Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) Experience in PV Quality Management, procedural documents, compliance metrics, PV training, audits and inspections, CAPA management Strong analytical skills This is a fantastic opportunity to be a part of an interesting and challenging function in a motivated team as well as the advantages of a modern company with excellent social benefits. If this opportunity is of interest to you, please apply by submitting your updated CV via our careers portal.
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15.10.2020

Vifor Pharma

Head Customer Operations & Demand Management - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 15.10.2020

  • Vollzeitstelle

In this senior position, you are part of the Global Supply Chain department and report directly to the Head of Global Supply Chain Operations. You are responsible for leading and organizing the Customer Operations & Demand Management Team including appropriate staffing. Your main tasks are the following: Supervise and coach a team of diverse professionals with a multi-cultural background Coordinate and lead the Demand Review Meetings with the regions, maintain an accurate demand plan in IBP demand whilst constantly improving forecast accuracy and monitoring in market stock and safety stock levels Ensuring receipt of the firm orders according to contractual lead times and challenge any major deviations Assess customer orders upon receipt, calculate the products free of charge to be compensated (returns goods expired) monitor and execute on time delivery Review and re-estimate the expected turnover for the regions, circulate and review the numbers with the regional management and conduct a gap analysis versus Budget/re-estimates with various key stakeholders Monthly OTIF Review and departmental KPI reporting, with SCM LST Liaise with department heads around estimates and MTP prior to budget meetings Support monthly S&OP / IBP cycle with data preparation, analysis and mitigate supply risks with supply chain Review Distribution Agreements and provide timely feedback particularly on the operational as well as supply chain sections Further assist Legal, Commercial, Quality, Finance and the joint company VFMCRP that SDEA and QAG agreements are reviewed and signed Coordinate operational management activities in case of new partnerships, partner changes and NPI’s Actively participate in projects with operational impact on the various Regions (e.g. CMO change, regulatory variations, artwork changes, serialization etc.) Conduct review alongside Regulatory department, of all the ongoing and pending activities, potential issues and contribute toward solving them by deriving and proposing contingency plans Annual review with the Region around opportunities to increase the prices/margins, circulate new price lists to partners and internal stakeholders and maintain pricing in the ERP system In coordination with the Region and Finance, propose pricing and volumes for tender participation, collect all the required documentation and ensure follow-up with partners around status of the tender Strong focus on general process and continue improvements throughout the value chain Actively contribute toward favorable DSO rate, maintain dunning process, calculate/issue marketing contribution payments, price compensation for hospital tenders, service fees etc. Participate at Commercial, Finance and Supply chain meetings to review the Budget plan as deemed necessary Ensure trade compliance, collect documentation, import license authorizations in conjunction with the regions Calculate with the Regional M&S Directors, sample needs for own Sales force and exclusive Sales team and ensure availability with Supply Chain at the requested dates Manage the operational relationships with Partners and own Sales Force (Country Managers) thereby ensuring that all contractual commitments of the Distribution Agreement are met Maintain good relationships with internal and external partners and develop a trustworthy environment The ideal candidate has a degree in International Business, Business Administration, Supply Chain or Logistics, in addition to the following skills and experience: 5 - 8 years’ experience in supply chain within the pharmaceutical, biotechnology or medical devices industry Minimum 5 years in a leading role in an international environment, with proven experience a customer service and demand management Green/Black Belt Six Sigma & Supply Chain (APICS/IBF) certification desired Fluent in English and either German or French (written and verbally); Knowledge of any other foreign language is an asset Expert knowledge of ERP systems in particular SAP, SD,MM, FiCo, IBP as well as experience with other programs such as Anaplan, Power BI & MS Office Suite Good understanding of the pharmaceutical industry, GxP and other relevant regulations Ability to influence Director & VP Levels within the organisation and in a matrix environment Ability to utilize business acumen and financial acumen to drive cross-functional decisions You are an influential leader with the ability to engage and influence stakeholders across a matrix environment. You are self-aspired, have a positive “can do” attitude with a vast amount of experience in turning around difficult business situations. On top you are a “cool-headed” great communicator, with the ability to understand issues from multiple perspectives and successfully resolve them. You act as a role model for the Vifor Pharma values.
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15.10.2020

Vifor Pharma

Customer Operations Coordinator - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 15.10.2020

  • Vollzeitstelle

In this position, you are part of the Global Supply Chain department and report directly to the Customer Operations & Demand Management Team. You act as an interface between customers in the dedicated region and cross-functional departments. Your main tasks are the following: Provide Customer Service and administrative tasks to Distributors and Affiliates of the assigned geographical location Collect updated Rolling Forecast (purchase forecast, in-market sales and stock inventory) from the system and upload them in the ERP system. (SAP/IBP) Make sure to receive the firm orders from customers according to contractual lead times Inform stakeholders as requested and as appropriate on delayed orders, local stock levels and future demand Assess customer orders upon receipt, process directly or transmit to Order Processing/Export team in a timely manner and acknowledge order to customer (Order-to-Cash) Log OTIF reason code in the system and help preparing OTIF analysis As a back-up participate to the weekly Product Supply Team : stress and escalate the potential issues (stock-out risk) or opportunities, recommend prioritization of urgent release, liaise with Supply Chain Departments and derive a mitigation plan Archive all documents related to orders in the archiving (eDMS & SAP) system Initiate Change Control and follow-up actions items until CC is closed (eDMS, Trackwise) Track shipment until temperature data loggers read-out are received back, request and follow up quality documents to allow local product release (BRC, Transport Protocol, release statement) Update Customer master data in the system (e.g. link item code-customer / customer item code description, price, payment terms, incoterm, customer data specific information) End of month reconciliation/consignment stock and service fee invoicing Collect requests, claims and questions from partners, forward in a timely manner to the concerned departments, ensure efficient follow-up and fast answer from both sides Active participation in Supply Chain Projects and improvement initiatives Participate and contribute to the weekly Product Supply Team meeting Support monthly S&OP / IBP cycle with data preparation and analysis The knowledge and skills necessary to perform the duties of this position are typically acquired through the following combination of education, experience and knowledge: University degree in Business Administration, Supply chain, Logistics or similar desired 5 years in an international environment, preferably in a pharmaceutical or medical device company, with proven experience in a customer service and demand management role Proficiency in use of MS Office products (Excel, PowerPoint) Very good knowledge of SAP, ideally IBP demand and other ERP systems such as Infor XA, SAGE is an asset Fluent in English and German or French (written and verbally); Knowledge of any other foreign language is an asset You are a pragmatic and self-motivated person with strong analytical skills. Thanks to your communication skills and your team spirit, you are able to build trust-based relationships with customers and internal stakeholders. Your high flexibility allows you to work effectively in a cross functional and cross regional environment with different cultures. Able to understand issues from multiple perspectives, you describe yourself as a result-oriented and highly adaptable person. You feel comfortable in a position where you act as an entrepreneur, take decisions and convince others.
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15.10.2020

Vifor Pharma

Senior Customer Operations Manager CEE, Russia, CIS & MEA - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 15.10.2020

  • Vollzeitstelle

In this position, you are part of the Global Supply Chain department and report directly to the Head of Customer Operations. You are responsible for the Demand Management and Customer Operation tasks of the portfolio of pharmaceutical products of Vifor Pharma’s region of Russia, CEE & CIS and Middle East/Africa countries to ensure high customers’ satisfaction. Your main tasks are the following: Act as an interface between customers in the dedicated region and cross-functional departments Ensure excellent coordination and collaboration with other departments Handle all commercial transactions in a compliant manner in order to support the business in the region Review distribution agreements and provide feedback particularly on the operational and supply chain sections Maintain good relationships with partners and develop a trustworthy environment Ensure that customers’ orders are confirmed and fulfilled in line with contractual terms and to the best satisfaction of the customer, measure OTIF KPI – define root cause analysis for missing OTIF Deliver reliable and accurate Demand Plan Manage replenishment of consignment stock and related monthly reporting Participate to the weekly Product Supply Team: stress and escalate the potential issues (stock-out risk) or opportunities, recommend prioritization of urgent release, liaise with Planning Department and come up with mitigation plan Best align the interests of customers and Vifor Pharma in conflicting situations Act as facilitator during monthly Demand Review meetings Review on a regular basis with the Regulatory department, all ongoing and pending activities, anticipate the potential issues and contribute toward solving them Support strategies, policies, objectives of Global Supply Chain and actively participate in department’s projects or cross-functional projects (e.g. related to CMO change, regulatory variations, serialization, new launches, and new partners on-boarding) For this strategic function, we are looking for a self-aspired, dynamic and stress-resistant person with good communication skills on all levels of the organization bringing the following profile: University degree in Business Administration, Supply chain, Logistics or similar Strong experience in a customer service and demand management role Knowledge of the regional pharmaceutical market (CEE/Russia/CIS & Middle East, Africa) At least 5 years’ experience in a similar leading role in an international environment, ideally within the pharmaceutical or medical device industry Successful experience with Demand Management as well as S&OP execution Experience in project management is an asset Proficiency with MS-Office tools Very good knowledge of SAP, ideally IBP demand or other ERP systems such as Infor XA, SAGE is an asset Fluent in English and Russian ideally also Arabic (written and verbally); Knowledge of any other foreign language is an asset You are a pragmatic and self-motivated person with strong analytical skills. Thanks to your communication skills and your team spirit, you are able to build trust-based relationships with customers and internal stakeholders. Your high flexibility allows you to work effectively in a cross functional and cross regional environment with different cultures. Able to understand issues from multiple perspectives, you describe yourself as a result-oriented and highly adaptable person. You feel comfortable in a position where you act as an entrepreneur, take decisions and convince others.
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13.10.2020

Vifor Pharma

Senior Customer Operations Manager EU Affiliates - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 13.10.2020

  • Vollzeitstelle

In this position, you are part of the Global Supply Chain department and report directly to the Head of Customer Operations. You are responsible for the Demand Management and Customer Operation tasks of the portfolio of pharmaceutical products of Vifor Pharma’s EU affiliates and to ensure high customers’ satisfaction. Your main tasks are the following: Act as an interface between customers in the dedicated region and cross-functional departments Ensure excellent coordination and collaboration with other departments Handle all commercial transactions in a compliant manner in order to support the business in the region Review distribution agreements and provide feedback particularly on the operational and supply chain sections Maintain good relationships with partners and develop a trustworthy environment Ensure that customers’ orders are confirmed and fulfilled in line with contractual terms and to the best satisfaction of the customer, measure OTIF KPI – define root cause analysis for missing OTIF Deliver reliable and accurate Demand Plan Manage replenishment of consignment stock and related monthly reporting Participate to the weekly Product Supply Team: stress and escalate the potential issues (stock-out risk) or opportunities, recommend prioritization of urgent release, liaise with Planning Department and come up with mitigation plan Best align the interests of customers and Vifor Pharma in conflicting situations Act as facilitator during monthly Demand Review meetings Review on a regular basis with the Regulatory department, all ongoing and pending activities, anticipate the potential issues and contribute toward solving them Support strategies, policies, objectives of Global Supply Chain and actively participate in department’s projects or cross-functional projects (e.g. related to CMO change, regulatory variations, serialization, new launches, and new partners on-boarding) For this strategic function, we are looking for a self-aspired, dynamic and stress-resistant person with good communication skills on all levels of the organization bringing the following profile: University degree in Business Administration, Supply chain, Logistics or similar Strong experience in a customer service and demand management role At least 5 years’ experience in a similar leading role in an international environment, ideally within the pharmaceutical or medical device industry Successful experience with Demand Management as well as S&OP execution Experience in project management is an asset Proficiency with MS-Office tools Very good knowledge of SAP, ideally IBP demand or other ERP systems such as Infor XA, SAGE is an asset Fluent in English and ideally strong German and French (written and verbally); Knowledge of any other foreign language is an asset You are a pragmatic and self-motivated person with strong analytical skills. Thanks to your communication skills and your team spirit, you are able to build trust-based relationships with customers and internal stakeholders. Your high flexibility allows you to work effectively in a cross functional and cross regional environment with different cultures. Able to understand issues from multiple perspectives, you describe yourself as a result-oriented and highly adaptable person. You feel comfortable in a position where you act as an entrepreneur, take decisions and convince others.
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13.10.2020

Vifor Pharma

Senior SAS Programmer - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 13.10.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Senior SAS programmer. Reporting directly to the Global Head of Biometrics, you will provide support to all Vifor Pharma clinical studies and statistical projects. Within this function, you will: Act as the SAS programmer representative in clinical study and project teams and provide SAS programming expertise Coordinate and monitor outsourced SAS programming activities Review and approve the SAS programming deliverables, including programming of SDTM, ADaM and outputs production, and the preparation of the technical documents (specifications) Ensure that quality control is performed on all programs, and that the outputs meet quality standards and project requirements Lead the development and the update of the biometrics standards and SOPs Coordinate and contribute to the preparation of the FDA and EMA submission filing or responses to the health authorities Participate in the preparation of the integrated analyses of safety and efficacy (ISE/ISS) Provide strategical input to and lead SAS programming activities Prepare, plan and run SAS programming activities according to the projects timelines Manage all technical documentation such as SDTM, ADaM, good programming practices, and Open CDISC validation reports associated to the development of SAS programs across all SAS programming activities. YOUR PROFILE: The successful candidate holds a University level degree (BSc or higher level) in health related field and/or computational science (Degree in Biology or biostatistics would be an advantage) and brings additionally the following knowledge and experience: 3 to 5 years of statistical programming experience in clinical trials 3 to 5 years of SAS programming experience, using SAS BASE, STAT, MACRO and GRAPH Demonstrated and applied experience in the use of CDISC standards (SDTM and ADaM) Good knowledge of GCPs, including local laws, ICH and other regulatory guidelines (in particular eCFR part 11 compliant) Basic or advance knowledge of statistical principles and methods Experience managing CROs and experience in the technical validation and installation of SAS or other programming tools are an asset Abilities to develop, update and/or maintain complex SAS macros Fluent English both written and spoken
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10.10.2020

Vifor Pharma

Contract Management Associate - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 10.10.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Verstärkung unseres Legal-Teams in Zürich suchen wir eine/n Contract Management Associate. In dieser Funktion rapportieren Sie direkt an den Head of Legal Center of Excellence. Zu Ihren Hauptaufgaben gehören: Elektronische Erstellung / Ausführung / Ablage / Archivierung / Verwaltung von Verträgen Sicherstellen der Datenqualität und -genauigkeit im Vertragslebenszyklus-Management-Tool und in den Vertragsarchiven der Vifor Pharma Erstellung, Pflege und Aktualisierung der Vertragsdatensätze im Vertragsverwaltungstool Integration, Unterstützung und Schulung der Benutzer des Vertragslebenszyklus-Management-Tools und Führung von Aufzeichnungen über die Dokumentschulungen Anbieten von Ad-hoc- und Auffrischungsschulungen für Benutzer Durchführung technischer Wartungen und Aktualisierungen des Vertragslebenszyklus-Management-Tools in Zusammenarbeit mit relevanten internen und externen Funktionen und Anbietern Unterstützung unserer Tochtergesellschaften bei Vertragsanfragen Arbeiten Sie als Teil des Teams, um auf Anfragen in der gemeinsam genutzten Mailbox des Teams zu antworten Erstellung grundlegender Dokumente Unterstützung des Vertragsverwaltungsspezialisten Für diese Aufgabe suchen wir eine kommunikationsstarke Persönlichkeit mit folgendem Profil: Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung in einem internationalen Umfeld, bevorzugt in der Pharmaindustrie oder einer ähnlichen Branche (Lebensmittel, Medizinprodukte etc.) Vertiefte Erfahrung in der Verwaltung von Vertragsmanagementsystemen Erfahrung in der Arbeit mit Rechtsverträgen Gute Kenntnisse in MS-Office Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Für diese Rolle stellen wir uns eine Person vor, die selbständig und exakt arbeitet und proaktiv mitdenkt. Sie bezeichnen sich als durchsetzungsfähig und besitzen ein analytisches und strategisches Denkvermögen. Sie sind dabei kommunikativ, zuverlässig, kontaktfreudig, team- und ergebnisorientiert und handeln stets nach unseren ethischen Grundsätzen.
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04.10.2020

Vifor Pharma

Clinical Development Director Cardiorenal - Zurich

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Glattbrugg/Zurich

  • 04.10.2020

  • Vollzeitstelle

Due to its expanding portfolio, Vifor Pharma has an excellent opportunity for a Clinical Development Director for our cardiorenal therapy area. This role will be a part of our global clinical development team based in Glattbrugg, Zurich. Reporting to the Clinical Development Lead for Cardiorenal, the Clinical Research Director will be responsible for medical and scientific contribution to protocols, new product and indication opportunities, drug safety, study reports, IBs, regulatory submissions, manuscripts, medical education, and other projects requiring medical/scientific research, analysis, evaluation, training and reporting. Key responsibilities (but not limited to): Leadership of clinical study/program to ensure delivery of clinical trials per ICH-GCP requirements and meeting timelines and budget Leadership and moderation of clinical advisory boards and ongoing interactions with applicable committees relevant to successful conduct of studies and programs In collaboration with a cross-functional team, drive the development of effective and innovative clinical trial designs, and facilitate execution of clinical trials by supporting site and CRO personnel, safety monitoring activities, data clean-up activities, data analyses, and clinical study report development and finalization Author protocols, and provide scientific input into manuscripts/publications, IBs, regulatory and study reports Research and analyse scientific/medical information and data with respect to clinical trials, safety databases, and other medical/scientific elements necessary for decision-making and regulatory submissions Assess safety data including labs and SAEs on an ongoing basis for ongoing clinical trials; manage DSMB processes for clinical trials Represent the company as the scientific subject matter expert at external meetings including those with Investigators, Steering Committees, Key Opinion Leaders and Advisory Groups Provide Medical Oversight and Medical Monitoring to interventional clinical trials (supported by CROs, if applicable) Maintain and evaluate current knowledge of key disease areas, providing information to appropriate groups as needed Evaluate investigator-initiated protocols and make recommendations (if applicable) Requirements: Educational background: MD (strongly preferred) or internationally recognized equivalent degree or PhD in science/health-related discipline 6 to 8 years of pharmaceutical industry experience gained in clinical research Experience in phase 3 and 4 clinical studies/outcomes trials is an advantage Knowledge and experience of clinical trial design, data analysis, statistics and research methods Knowledge of the drug development process and clinical research methodologies Trained in GCP regulations, and familiar with ICH and FDA guidelines relevant to clinical development Experience in Cardiology and/or Nephrology clinical trials would be preferrable Experience in writing and submission of Health Authority documents (e.g., NDA, sNDA, MAA) desired Ability to work independently and in a fast paced, hands-on, flexible, dynamically changing environment If this opportunity is of interest to you, please apply by submitting your updated CV via our careers website.
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27.10.2020

Vifor Pharma

Master Data Coordinator (limited) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 27.10.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for Master Data Coordinator who will create, maintain and manage Master Data related processes and activities. Based in St. Gallen, you will report to the Global Master Data Manager and your responsibilities will include: Create and maintain the Material Master Data and manage related processes Coordinate cross-functional communication and, if necessary, collect and provide information on demand Ensure master data accuracy Troubleshoot master data-driven system errors Support, guide, and influence other master data users to ensure adherence to global best practices Assist with internal and external audits Monitor, process and control Material Master Data creation and maintenance requests Create and maintain Material Master Data Support all stakeholders involved in Master Data creation and maintenance processes. Obey cross-site Master Data guidelines and processes Provide accurate, homogeneous and high quality data Ensure professional and pro-active flow of information Communicate clearly and accurately with different Stakeholders, both orally and in writing Support setup and maintenance of procedural and Master data governance documents Support SAP relevant projects to improve data quality or workflow improvements We are looking for a proactive- and service-oriented person who brings experience in working with a wide variety of stakeholders across diverse teams. The ideal candidate brings the following skills and experience: High school diploma or apprenticeship in IT or Supply Chain Some experience (1-3 years) working in the pharmaceutical or another regulated industry. 2 years expertise in the use of ERP systems Experience in Master Data Management would be advantageous Excellent command of German and English – both spoken and written, additional language skills are an advantage Detail-oriented, problem solver, ability to perform analysis and validate results Good interpersonal skills Strong communication and organizational skills You have the ability to understand interconnection between the processes and consider the whole picture. Additionally. You bring a proactive approach and are able to work under pressure and to deal with tight deadlines. This is a temporary position. The contract will last from February 1st 2021 to September 30th 2021.
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26.10.2020

Vifor Pharma

QA-Manager Quality Systems (Limited) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 26.10.2020

  • Vollzeitstelle

In dieser temporären Anstellung sind Sie zuständig für die Bearbeitung von GMP-konforme Abläufe zu Dokumenten, Schulungen und Change Control. Zu Ihren Aufgaben gehören: Sicherstellung der GMP-Compliance im Verantwortungsbereich Erstellung und zeitgerechte Aktualisierung von Arbeitsanweisungen (SOPs) Angemessene Schulungen der Arbeitsanweisungen (SOPs) Mitwirken in IT-Projekten zum Verantwortungsbereich (eDMS, LMS,Trackwise) - Gestaltung, Funktionalität testen, Validierung, Maintenace Vertretung der zu verantwortenden Systeme während Behördeninspektionen und Kundenaudits Erfahrungs- und Ergebnisaustausch mit anderen Vifor Pharma Standorten zu den Themenbereichen Dokumente, Schulungen, Change Control Durchführung von Selbstinspektionen und Audits bei externen VIT-/VFMCRP-Partnern Bearbeiten von Änderungsanträgen und Abweichungen zu Prozessen im Verantwortlichkeitsbereich Regelmässige Auswertung, Berichterstellung und Massnahmenfestlegungzu den Dokumentenerstellungen, Archivierung, Dokumentenabgabe,Übersetzungen, -Obsoletsetzungen und kontrollierten Kopien GMP-konforme Abbildung der Schulungen im elektronischen, Datenbanksystem LMS Onboarding & GMP-Training durchführen Jährliche GMP-Schulung durchführen Regelmässige Auswertung, Berichterstellung und Massnahmenfestlegung zu Change Control Um diese Herausforderung erfolgreich zu meistern, bringen Sie folgende Erfahrung und Kompetenzen mit: Ausbildung an einer Universität oder einer Fachhochschule mit Abschluss im naturwissenschaftlichen Bereich Berufliche Erfahrung in der Wirkstoff- oder Pharmaproduktion Erfahrung in der Qualitätssicherung im GMP-Bereich Erfahrung mit Abweichungen, CAPAs Risikomanagement/Audits von Vorteil Fliessende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, gute Englischkenntnisse Sind Sie eine motivierte und belastbare Persönlichkeit, welche gerne im Team arbeitet und über eine selbständige Arbeitsweise verfügt? Dann freuen wir uns auf Ihr komplettes Bewerbungsdossier (Motivationsschreiben, Lebenslauf, komplette Arbeitszeugnisse und Diplome). Die Stelle ist befristet ab sofort bis 30. November 2021 (12 Monate).
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20.10.2020

Vifor Pharma

Graduate Program Technical Operations - Limited - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 20.10.2020

  • Vollzeitstelle

Launch your talent and have an impact on our mission to help patients around the world with severe and chronic diseases lead better, healthier lives! Vifor Pharma is offering you the great opportunity to participate in our 2 year Graduate Program within Technical Operations, where you will get an insight into 4 different departments at 2 different sites (St. Gallen and Lisbon). The earliest start is between January and March 2021. This exciting program includes the following: Rotating assignments in key functions within Technical Operations: Supply Chain Management, Manufacturing/ Production, Quality Assurance (QA)/ Quality Control (QC), Technical Project Management Cooperation at different locations The opportunity to interact with various functions and sites Regular mentoring sessions with your sponsor Opportunity to join us for an unlimited contract in a first Managerial role after successful completion of the Graduate Program For this responsible position, you should bring the following profile: Graduate (BSc/ MSc/ PhD) in Life Sciences (e.g. pharmaceutical studies, biology, chemistry, preferably bioengineering) First insight into the industry (e.g. during internships in pharma industry), but max. 2 years of experience (incl. internships) Fluency in English (oral and written) Fluency in German OR French, good knowledge of the other language You have a high learning capability and the ability to think outside the box, linking ideas and concepts. You are an excellent team player with very good communication skills as well as very good organisation and planning skills. With this opportunity you can apply your theoretical knowledge and gain first practical experience in different areas of a rapidly growing, global pharmaceutical company.
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17.10.2020

Vifor Pharma

Program Management Data Integrity - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 17.10.2020

  • Vollzeitstelle

We are currently looking for a Program Manager Data Integrity to join our Corporate Quality team. This role reports directly to the Head of Corporate Quality IT and is planned to be based in St. Gallen. Your responsibilities will include: Lead the Data Integrity Program across multiple sites and functions Lead and supports associated programs or projects (e.g. the paperless laboratory initiative, (Secure Production and Laboratory Network (SPLN) project) Creation, review or approval of all Data Integrity related corporate Policies and SOP’s Act as a quality lead in all Data Integrity related committees or boards (e.g. the DI Steering Committee) Help ensuring a compliant validation status and inspection readiness of data integrity critical systems (e.g. LIMS, Chromeleon, Empower, SPLN) Perform periodic reviews of data integrity critical systems Support in assuring Data Integrity and Data Governance standards of all Vifor Pharma IT Systems in GxP areas Conduct and support IT vendor, contractor and supplier audits initially as co-auditor and after a training phase if requested as lead auditor Present and defend the Corporate QM systems, corresponding validations and requirements during inspections and customer audits The successful candidate is willing to work effectively with a wide variety of personnel across diverse teams and functions internally as well as external partners. In addition, you will bring the following profile: Degree in Pharmacy, Chemistry, Chemical Engineering Science or similar 4 to 8 years work experience in a QA, QC, QM or Project Management department in the Pharmaceutical, Chemical, Medical Device or related Industry. As an alternative a high skilled studies graduate may be selected Work experience as Program and Project Manager of global Programs in Life Science Industries Work experience in regards to Data Integrity and related initiatives like Paperless Laboratory and Secure Production and Laboratory Networks Sound knowledge in document management Auditing experience, experience with Health Authorities Inspections Demonstrated ability to successfully collaborate across different sites, functions, management levels Fluency in English both verbally and in written, German and French language skills of advantage Good knowledge of Microsoft Office Applications (e.g. Word, Excel, PowerPoint, Visio) and MS Project You describe yourself as a fast and keen learner, with strong teamwork skills and a positive attitude. You demonstrate accuracy and attention to details with a focus on quality compliance requirements. Finally, you are able to cope with stress and demonstrate discretion in the handling of confidential information.
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14.10.2020

Vifor Pharma

MES Process Manager - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 14.10.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Verstärkung unseres lokalen MES-Teams am Standort St. Gallen suchen wir einen MES Process Manager. In dieser Funktion sind Sie Teil des globalen Vifor MES Core Teams und rapportieren direkt an den MES Program Leader. Zu Ihren Hauptaufgaben gehören: Implementierung eines MES Systems - in Zusammenarbeit mit dem globalen Vifor MES Core Team - am Standort St. Gallen sowie an anderen Standorten Projektmanagement und Prozessimplementierung für den Standort St. Gallen Planung, Vorbereitung und Durchführung von Validierungsaktivitäten Erstellung von GMP-Dokumentationen und Change Management Identifikation von Bereichen zur Harmonisierung, Vereinfachung und Optimierung Abhalten von Benutzerschulung und Qualifikation gem. GMP-Anforderungen Planung von Workshops und Besprechungen nach Bedarf Ausbau von Know-how, um ein Kompetenzzentrum für MES innerhalb von Vifor Pharma zu werden In dieser Rolle arbeiten Sie in einem kleinen Team, weshalb wir uns an eine/n Teamplayer/in wenden. Ausserdem bringen Sie die folgenden Anforderungen mit: Abgeschlossenes technisches Studium Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung in der Pharmaindustrie oder einer ähnlichen Branche (Lebensmittel, Medizinprodukte etc.) MES-Erfahrung, bevorzugt Werum PAS-X Berufserfahrung in einer IT-Umgebung, in Prozessharmonisierung und -optimierung Erfahrung im Projekt- oder Change Management von Vorteil Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Für diese Rolle stellen wir uns eine Person vor, die selbständig und exakt arbeitet und proaktiv mitdenkt. Sie bezeichnen sich als durchsetzungsfähig und besitzen ein analytisches und strategisches Denkvermögen. Sie sind dabei kommunikativ, zuverlässig, kontaktfreudig, team- und ergebnisorientiert und handeln stets nach unseren ethischen Grundsätzen.
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14.10.2020

Vifor Pharma

Lehrstelle Chemie- und Pharmatechnologe EFZ 2021 – St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 14.10.2020

  • Vollzeitstelle

Für unseren Standort in St. Gallen suchen wir eine/n Lernende/n Chemie- und Pharmatechnologin / Pharmatechnologe. Die unter der früheren Berufsbezeichnung Chemikant / Chemikantin Chemie- und Pharmatechnologen bekannten Fachleute sind Produktionsspezialisten in der pharmazeutischen und chemischen Industrie. Bei Vifor Pharma bedienen sie computergesteuerte Anlagen zur Herstellung von hochwertigen pharmazeutischen Wirkstoffen, die in anderen Betrieben zu Medikamenten weiterverarbeitet werden. Sauberkeit und Ordnung sind im pharmazeutischen Betrieb ebenso essentiell wie eine exakte Dokumentation. Diese Aufgaben setzen voraus, dass Chemie- und Pharmatechnologen alle Anlagen in ihrem Arbeitsbereich genau kennen, ein gutes technisches Verständnis haben und über Grundkenntnisse in Technologie, Chemie und Physik verfügen. Die Kenntnisse, welche zum Erfüllen der Stelle erforderlich sind, werden während der 3-jährigen Ausbildung erlangt. Zu Antritt der Ausbildung sind folgende Qualifikationen erforderlich: Abschluss Sekundarschule Interesse an Technik Kenntnisse in Naturwissenschaften (Chemie, Physik und Mathematik) Konzentrationsfähigkeit Gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Zuverlässigkeit und ausgeprägtes Verantwortungsbewusstsein Gute körperliche Konstitution Kommunikations- und Teamfähigkeit Flexibilität Sie ergänzen unser Team optimal, wenn Sie über eine exakte und eigenverantwortliche Arbeitsweise verfügen. Wir freuen uns auf eine Person mit Interesse an der pharmazeutischen Industrie, welche unser Team künftig tatkräftig unterstützen möchte.
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13.10.2020

Vifor Pharma

Chemical Engineer - Befristet auf 1 Jahr - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 13.10.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Unterstützung unseres Technical Operation Teams in St. Gallen suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Chemical Engineer (m/w). Diese Einstiegsstelle ist befristet für ein Jahr. Sie unterstützen dabei die sichere, ökonomische und termingerechte Herstellung von pharmazeutischen Wirkstoffen und unterstützen den Head of Production in seinen Aufgaben. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Mitarbeit bei technischen Projekten und Validierungen Definition und Umsetzung von Änderungen und Verbesserungen im Produktionsablauf Betreuung der anstehenden Produktionen sowie termingerechte Bearbeitung von Abweichungen vom normalen Produktionsablauf gemäss cGMP Guidelines Mithilfe bei der Evaluation, Bestellung, Qualifizierung und Integration in die laufenden Prozesse von neuen Apparaturen und Betriebsmaterialien Durchführung von Schulungsprogrammen für die Mitarbeiter der Produktion (Beispiel: Trainieren von neuen SOP’s und Prozessabläufen) Betreuung und Wartung von betriebsrelevanten SOP’s hinsichtlich Aktualität und Inhalt Sie sind eine teamorientierte und integre Persönlichkeit mit folgendem Profil: Bachelor- oder Masterabschluss, bevorzugt mit Fokus Chemieingenieurswesen, Chemische Verfahrenstechnik, Bioingenieurswesen oder Prozesstechnik Idealerweise Erfahrung mit chemischen Produktionsverfahren und Erfahrung mit Projektarbeit Hohe Leistungsbereitschaft und starker Wille zur Verbesserung von Betriebsabläufen Fliessendes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Vertrautheit mit den Grundbegriffen des cGMP ist von Vorteil Sie bringen eine starke Kommunikationsfähigkeit und hohes Durchsetzungsvermögen mit sich und überzeugen durch eine initiative und proaktive Ausführung der operativen Aufgaben. Sie bringen einen strukturierten Arbeitsstil mit und haben Spass daran, neue Ideen einzubringen und Lösungen mit zu entwickeln. Wir bieten ein spannendes und angenehmes Arbeitsumfeld, welches die persönliche Weiterentwicklung fördert und in dem freundlicher und respektvoller Umgang mit den Mitarbeitern zentral sind.
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12.10.2020

Vifor Pharma

Quality Assurance CMO Manager - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 12.10.2020

  • Vollzeitstelle

Zur Verstärkung unseres Quality Teams am Standort St. Gallen suchen wir einen Quality Assurance CMO Manager. In dieser Funktion rapportieren Sie direkt an den Head of Quality Assurance Operations Rx. Zu Ihren Hauptaufgaben gehören: Lohnherstellungsmanagement inklusive Verträge (QAG) Fachliche Unterstützung bei der Herstellung von Fertigprodukten und Einführung neuer Produkte Erstellung, Pflege und Bearbeitung von QAG’s (Quality Agreements) Sicherstellung der Einhaltung sämtlicher GMP-Anforderungen Planung und Durchführung von internen und externen Audits gemäss Auditplan Durchführung von Batchrecord Reviews im Verantwortungsbereich Bearbeiten von Abweichungen und Änderungen im Verantwortungsbereich Erstellung und Review von Vorschriften und Arbeitsanweisungen Bewertung von Lieferanten In dieser Rolle arbeiten Sie in einem kleinen Team, weshalb wir uns an eine/n Teamplayer/in wenden. Ausserdem bringen Sie die folgenden Anforderungen mit: Abgeschlossenes naturwissenschaftliches oder technisches Studium Vorzugsweise Erfahrung im CMO Management 5 - 10 Jahre Berufserfahrung in einem pharmazeutischen Betrieb (GMP) Erfahrung in den Bereichen Monitoring in der Pharmaproduktion, Qualifizierung / Validierung, Deviation Management und Change Control Ausgeprägte Fähigkeit SOPs selbst zu schreiben und Zusammenhänge zu erkennen Regularien konformes Arbeiten Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Für diese Rolle stellen wir uns eine Person vor, die selbständig und exakt arbeitet und proaktiv mitdenkt. Sie bezeichnen sich als durchsetzungsfähig und besitzen ein analytisches und strategisches Denkvermögen. Sie sind dabei kommunikativ, zuverlässig, kontaktfreudig, team- und ergebnisorientiert und handeln stets nach unseren ethischen Grundsätzen.
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10.10.2020

Vifor Pharma

Projektleiter (m/w) - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 10.10.2020

  • Vollzeitstelle

Am Standort St. Gallen suchen wir für unser Engineering-Team einen Projektleiter, der die cGMP-gerechte Durchführung von technischen Projekten sowie die technische Dokumentation im Verantwortungsbereich sicherstellt. Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem: Projektleitung im Bereich Medien- und Produktionsanlagen Evaluieren und bestellen von technischen Systemen / Anlagen Optimieren von bestehenden Anlagen, Verfahren oder Abläufen Technischer Koordinator bei Inbetriebnahmen Unterstützung des technischen Unterhaltes bei Störungen (zur Verfügung stellen der entsprechenden Dokumentation, Beratung bei Ersatzprodukten etc.) Fachtechnisch verantwortlich für definierte Produktions- oder Medienanlagen Stellvertretungen gemäss Organigramm Erstellung von SOP‘s (Arbeitsanweisungen, Qualifizierungen etc.) und Plänen (mittels CAD-System) Durchführung von Projekten nach Operational Excellence Unterstützung bei GMP Qualifizierungen Für diese Position suchen wir eine ambitionierte und flexible Persönlichkeit mit folgendem Profil: Höhere technische Ausbildung FH oder vergleichbar Weiterbildung/Erfahrung im Bereich Prozessanlagen und Verfahrenstechnik Vertiefte Kenntnisse im Bereich Projektmanagement Vertiefte Kenntnisse der Richtlinien und Guidelines im Bereich Qualifizierung cGMP Kenntnisse von Werkstoffen und Materialien Bereitschaft zur Weiterbildung Kenntnisse von Office-Anwendungen Idealerweise 2D CAD Erfahrung Fliessende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, gute Englischkenntnisse Wir wünschen uns eine aufgestellte und teamfähige Persönlichkeit, die auch in hektischen Situationen Ruhe bewahren kann. Neue und vielseitige Herausforderungen sind für Sie Ansporn zu innovativen Lösungen. Dank Ihrer Flexibilität und Ihrer Einsatzbereitschaft leisten Sie nebst Tagesarbeit auch Pikettdienst und sind Mitglied der Ersteingreifstruppe.
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02.10.2020

Vifor Pharma

Lehrstelle als Laborant/in EFZ Fachrichtung Chemie 2021 - St. Gallen

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - St Gallen

  • 02.10.2020

  • Vollzeitstelle

Deine Aufgaben Für diese anspruchsvolle Berufslehre als Laborant/in EFZ suchen wir Sekundarschul-Abgänger oder Personen mit adäquater Ausbildung und starken Leistungen in Mathematik. Während deiner Lehrzeit lernst du folgende Tätigkeiten kennen: Praktische Durchführung wissenschaftlicher Untersuchungen Synthese und Analyse von chemischen Substanzen Berechnen und Durchführen von chemischen Reaktionen Wägen, Messen und Bestimmen von Substanzen, Gasen und Flüssigkeiten Erfassen und Interpretieren von Daten Die Berufsschule wirst du in St. Gallen besuchen. Die ersten zwei Jahre an 2 Tagen die Woche und im letzten Jahr an 1 Tag die Woche. Wenn du die BMS abschliessen möchtest, findet der Unterricht durchgehend 2 Tage die Woche statt. Dein Profil Du besuchst die Sekundarschule und verfügst über gute schulische Leistungen. Mathematik und naturwissenschaftliche Fächer gehören zu deinen Stärken und du hast Freude an chemischen und technischen Vorgängen. Zudem kannst du dich mit folgendem Profil identifizieren: Logisch-abstraktes Denkvermögen und rasche Auffassungsgabe Ausgeprägte Konzentrationsfähigkeit, Geduld und Ausdauer Freude am Experimentieren und Beobachten Exakte und systematische Arbeitsweise Gute Team- und Kommunikationsfähigkeit Wir wünschen uns eine/n Kandidaten/in welche/r gerne in einem international tätigen Pharmaunternehmen das Laborteam ergänzen möchte. Du bist motiviert Neues zu lernen und kannst dich für technische Herausforderungen begeistern.
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26.10.2020

Vifor Pharma

Regional Sales Manager (m/w) - Zentralschweiz

  • Vifor Pharma

  • Switzerland - Villars-sur-Glâne/Fribourg

  • 26.10.2020

  • Vollzeitstelle

In dieser Funktion arbeiten Sie für unsere Schweizer Filiale mit Sitz in Fribourg und rapportieren direkt an den Head Sales. Sie führen ein Team von 5 Pharmareferenten in verschiedenen therapeutischen Bereichen (Hausarztmedizin, Gynäkologie, Kardiologie, Nephrologie und Onkologie), die in der Zentralschweiz tätig sind, und verantworten die Entwicklung unserer geschäftlichen Aktivitäten in der Region. Sie sind ebenfalls mitverantwortlich für die Entwicklung der nationalen Brand-Strategien und verantwortlich für die Implementierung in Ihrem Gebiet. Ihre Aufgaben beinhalten: Führung und Betreuung eines Teams von 5 Pharmareferenten (Zielsetzung, Follow-up, Coaching, Rekrutierung) Entwicklung von exzellenten Vertriebs- und Kommunikationsfähigkeiten im Team Erstellung von aussagekräftigen Marktanalysen und ambitiöser Verkaufszielesetzung Weiterentwicklung und Betreuung unseres gut ausgebauten Kundennetzwerkes als Key Account Manager Ausbau des Marktzugangs im gesamten Gebiet in einem herausfordernden Umfeld Teilnahme an nationalen und internationalen Kongressen Effektive Umsetzung der Verkaufs- und Marketingstrategie im Feld Mitarbeit bei und operative Betreuung von diversen Projekten im Bereich Medical-Marketing Aktive Teilnahme an den Meetings vom Brand Team Effektive Budgetverwaltung Für diese anspruchsvolle Stelle bringen Sie folgendes Profil mit: Betriebswirtschaftliche Grundkenntnisse und gut entwickelte Vertriebskenntnisse Mehrjährige berufliche Erfahrung im Verkauf in der Gesundheits- und/oder Pharmabranche in der Schweiz Ausgewiesene Führungserfahrungen sind von Vorteil Muttersprache Deutsch mit guten Kenntnissen auf Französisch sowie zusätzlich gute Englischkenntnisse Sie bezeichnen sich als proaktive, dynamische Person, die weiß, wie man Dinge antizipiert und Gelegenheiten nutzt. Dank Ihres aufmerksamen Zuhörens wissen Sie, wie Sie die Bedürfnisse Ihrer Gesprächspartner erkennen und befriedigen können. Ihre natürliche Ausstrahlung ermöglicht es Ihnen, schnell neue Kontakte zu knüpfen und ein Klima des Vertrauens zu schaffen. Diese Fähigkeiten ermöglichen es Ihnen, Ihre Mitarbeiter täglich effektiv zu führen und zu entwickeln. Wenn Sie derzeit nach einer beruflichen Herausforderung suchen, in der Sie Ihre Fähigkeiten in den Bereichen Vertrieb, Management und strategische Entwicklung kombinieren können, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
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